Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың салтанатты жиналыста сөйлеген сөзі
Ардақты ағайын!
Қадірменді қонақтар!
Ханымдар мен мырзалар!
Баршаңызды еліміздің ұлық мерекесімен – Қазақстан Республикасының Тәуелсіздік күнімен шын жүректен құттықтауға рұқсат етіңіздер!
Иә, бұл мереке – ұлық мереке, шын мәніндегі ұлы мереке.
Ежелден еркіндік аңсаған ер қазақтың ең асыл мұраты еңселі ел болу еді. Елім деп еңіреген ақындарымыз “Егемен болмай ел болмас, етектен кесіп жең болмас” деп жырлайтын еді. Арғы замандарды айтпағанның өзінде, тек кейінгі екі ғасырдың ішінде халқымыздың өз бостандығы жолында екі жүзден астам ұлт-азаттық көтерілістерге шыққаны осының дәлелі. Мұнан 18 жыл бұрын қазақ жерінде атқан тәуелсіздік таңы Алтай мен Атыраудың арасын алып жатқан мына дархан даланың төсін қанымен, терімен суарған ата-бабаларымыздың қасиетті күресінің заңды жемісі, нақты нәтижесі дейміз.
Сол айтқаным келді!
Осыдан он сегіз жыл бұрын біз ұлы жолға шықтық, арманды сапарға аттандық. Дүниеде Қазақстан Республикасы деген жаңа мемлекет пайда болды. Ылайым, бетімізден жарылқасын деп тіледік. Сол тілегімізді берді! Қазақстан тәуелсіздік жолына қатар түскен өзі теңдес елдердің арасында көптеген көрсеткіштер бойынша көш бастап келе жатыр. Біздің еліміздің ішкі жалпы өнімінің мөлшері Орталық Азия мемлекеттерінің бүкіл ішкі жалпы өнімінің мөлшерін қоса есептегеннен асып түсіп тұр. Қазақстан жан басына шаққандағы табыс көлемімен барша Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығындағы елдердің алдына шықты. Қазақстандықтардың тұтыну тауарларымен қамтамасыз етілуі осы жылдар ішінде бес есеге дейін өсті. Еліміздегі тұрғын үй қоры соңғы он жылдың ішінде 30 миллион шаршы метрге өсті.
Осының бәрі сол айтқанымның келгені емес пе?
Қазақстанымызда жүзден астам ұлт пен ұлыстың өкілдері бір қолдың саласындай, бір үйдің баласындай тату-тәтті өмір сүріп жатыр. Қазақстанымызда діндер мен тілдердің жарасымына қол жетіп, біздің ортақ Отанымыз әлемдік және дәстүрлі діндер көшбасшыларының үш бірдей съезін өткізген құт мекенге айналды. Қазақстанымызда орнаған саяси тұрақтылық пен экономикалық даму өркениетті әлем тарапынан танылды.
Қазақстанымыз 2010 жылға бүкіл бұрынғы кеңестік кеңістіктегі елдер арасынан, бүкіл түркі тілдес елдер арасынан, бүкіл мұсылман әлемі арасынан Еуропадағы қауіпсіздік пен ынтымақтастық ұйымы сынды аса беделді ұйымға тұңғыш төраға болып сайланды, 2011 жылға Ислам конференциясы ұйымына төрағалық тізгінін қолға қоса алғалы тұр. Қазақ қазақ болып жаратылғалы мұндай дәрежеге жетіп көрген емес.
Осының бәрі сол тілекті бергені емес пе? Сөз жоқ, дәл солай!
Осы он сегіз жылдың ішінде атқарған ауқымды істеріміздің ең негізгілерін тек санамалап шығудың өзі біраз уақытты алар еді. Ортақ одақ ыдырап, шаруашылық байланыстар шетінен үзіліп жатқан шақта бүкіл экономикасы негізінен шикізаттық сипатқа құрылғандықтан өнімдері өтпей қалған Қазақстандай дотациялық республика үшін әуелде ел болып тұра алудың өзі оңай міндет емес еді. Біз ол міндетті шештік.
Біз ел болып тұра алдық.
Қазақтың ұзына бойғы тарихында дәл бүгінгідей бүкіл дүние таныған, өз шекарасы, өз экономикасы, дербес саясаты бар мемлекеті болған емес. Соңғы бірнеше ғасырдың ішінде бодандық жағдайда болған елдің дербес мәселе шеше алатын кадрлары жоқ еді. Бұл сол кезде алдымызда тұрған ең қиын міндет – мемлекет құрудың оңайға түспейтінін көрсетіп еді. Біз ол міндетті де шештік.
Біз мемлекет құра алдық.
Алғашқы жылдардағы апақ-сапақта екі миллионнан астам қазақстандықтар өздерінің тарихи отандарына оралуға асықты. Олардың арасында Қазақстанда білім алған тәжірибелі, экономикалық, әлеуметтік саланың неше түрлі майталман мамандары бар еді. Оның сыртында сонан кейінгі жылдардағы митингілік демократия, директор сайлаудан әр ұйымнан депутат сайлауға дейінгі саяси сергелдеңдер тұсында ұлттық белгілер бойынша бөлінушілікке жол бермеудің өзі оңай міндет емес еді. Біз ол міндетті де шештік.
Біз бірлікшіл ел болып құралдық.
Тәуелсіздіктің таңсәрі шағында біздің алып аумағымызды көлденең тартып, мұндай саны аз, оның ішінде қазақтары елдің жартысынан аз халық осыншама жерді игере алмайды дегендердің сәуегейлігі келген жоқ. Біздің көпұлтты, көпдінді, көптілді сипатымызды қатердей көріп, қара бұлтты төндіріп сөйлегендердің сандырағы жүзеге асқан жоқ. Сол сәуегейлікті келтірмеген, жүзеге асырмаған күштің аты – бірлік. Қазақстан халқының дәстүрлі достыққа берік бірлігі.
Осындай салтанатты сәтте мен сол сын кезеңде Қазақстанның тәуелсіздігін қолдаған, туған еліміздің өркендеуіне жағдай жасаған ең ұлы күшті – ел бірлігін көзінің қарашығындай сақтап келген барша қазақстандықтарға ақ жүрегімді жарып шыққан алғысымды айтуды перзенттік парызым, президенттік қарызым деп білемін!
Қымбатты қазақстандықтар, менің отандастарым!
Құрметті қонақтар! Ханымдар мен мырзалар!
Бұл күндері Қазақстан өзінің ең басты мейрамын – Тәуелсіздік күнін атап өтуде.
1991 жылғы 16 желтоқсанда әлемнің саяси картасында жаңа мемлекет – Қазақстан Республикасы пайда болды.
Сол бір алыста қалған желтоқсан күнінде біз азаттық пен тәуелсіздікті таңдадық, өйткені өз болашағымызды дербес құрғымыз келді, өйткені біз қолда бардан әлдеқайда көпке қабілетті едік. Бұл туралы біздің бабаларымыз армандаған еді, сондықтан да бізге, біздің ұрпаққа олардың асыл армандарын нақтылыққа айналдыру құрметі тиді. Біз өзіміздің дербес, қазақстандық жолымызды бастадық, бұл жол әлемдік қоғамдастықтың мақұлдауына, ал содан кейін мойындауына ие болды.
Міне, 18 жыл бойы біз күн сайын және сағат сайын өз жоспарларымызды іске асырып, жаңа Қазақстанды – өз арманымыз бен үмітіміздің мемлекетін құрудамыз.
Күннен-күнге азаматтардың мүдделерін қамтамасыз етіп, қорғайтын мемлекетті.
Өз қауіпсіздігін ойдағыдай нығайту үстіндегі мемлекетті.
Ұстанымын әлемдік қоғамдастық қабылдаған және ескеретін мемлекетті.
Осы заманғы күрделі міндеттерді шешуге қабілетті стратегиялық көзқарасы, қуатты әлеуеті бар мемлекетті.
Құрлықтың алтыдан бір бөлігінде орын алған бұрынғы құрылымдар мен құндылықтардың күйреп түскен бей-берекетсіздігінде біз өзіміздің тәуелсіз жаңа мемлекетіміздің іргетасын құруды бастадық.
Ол уақыттың экономикалық алғышарттары іс-әрекет үшін бізге кең мүмкіндіктер қалдырмады, бірақ та біз шын мәніндегі үлкен өзгерістердің болғанын қаладық.
Біз көп еңбектенуге тура келетінін білдік, содан да біздің ортақ ойларымыз қол қусырып отырмастан еңбектенгендіктен, оған қол жеткізу үшін біздің ұлы мақсатымыз және қажымас ерік-жігеріміз болғандықтан жүзеге асты.
Өткен жылдарда біз көп нәрсені бастан кештік, сонымен бірге көп нәрсеге қол жеткіздік.
Біздің толерантты да іскер халқымыз жылдан-жылға әлемге өзінің оң табыстарын, өзінің алға үздіксіз ілгерілеуін паш етті. Және де айрықша қазақстандық артықшылығымыз мынада болды, біз революциялық ділмарсуға ұрынбадық. Біз өзіміздің тарихи мақсатымызды жай ғана іске асырдық. Біз тым шектеулі де томаға-тұйық посткеңестік экономиканың жаңа Қазақстанның алдынан әлемдік шаруашылық байланыстар жүйесіндегі жаңа мүмкіндіктер ашатын нарықтық экономикаға дәйектілікпен айналуын қамтамасыз еттік.
Тәуелсіздіктің алғашқы 10 жылдығы өткеннен соң Қазақстанды енді нарықтық экономика елі деп таныды. Тағы 5 жылдан кейін біздің экономикамызды дамытудың серпінді қарқыны халықаралық сарапшылар қоғамдастығының жоғары бағасына ие болды. Ал бүгінде әлемдік жетекші қаржы институттары Қазақстанның жаһандық және жойқындығы жағынан бұрын-соңды болмаған қаржы-экономикалық дағдарысқа қарсы тұру жөнінде қолға алған шараларына дәл сондай жоғары бағалар беруде. Біз 2009 жылы рецессияға жол бермедік.
Біз қазақстандық мемлекеттілікті нығайтып, халық бірлігін сақтай алдық, өскелең жаңғырту стратегиясын іске асырып, осы заманғы нарық экономикасын құра алдық.
Біз көп арналы сыртқы саясаттың негізін қалап, сөздің ең кең мағынасындағы интеграцияны басты мемлекеттік басымдықтардың бірі деп жарияладық.
Біздің Тәуелсіздігіміздің барлық осынау жетістіктерінің шарықтау тәжі Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға төрағалығы болып отыр. Бұл – біздің ортақ еңбегіміздің тағы бір аса жоғары бағасы, қымбатты менің отандастарым.
Өзінің бүкіл сан ғасырлық тарихында қазақ халқы әлемдік қоғамдастықтың назарын қазір болып отырғандай жоғары деңгейде өзіне аудартқан емес. Қазақстан дербес мемлекет ретінде пайда болған кезден бері ол әлі осындайлық жоғары деңгейдегі танымға ешқашан ие болмаған еді. Бұл біздің аса көрнекті ізгі жетістігіміз.
Бұл – біздің жас мемлекеттілігіміздің айқын табысы, бұл – әлем кіндігіне қуатты секіріс.
Қазақстан табыстарының себебі бірнешеу, бірақ та солардың бастысы біздің активімізде еліміздің 2030 жылға дейінгі Даму стратегиясының болуы еді, бұл стратегия іс жүзінде Қазақстанның дана, еңбексүйгіш, толерантты да тәуелсіз халқының табыстар стратегиясына айналды.
Біз өз өміріміздің стратегиясын әзірлеп, оны іске асыруға кіріскен кезең азиялық рыноктардың күйреуінен кейін қалпына келіп жатқан жаһандық экономика үшін күрделі болды. Ал жаңадан ғана нарықтық қалыпқа түсіп жатқан біздің экономика үшін бұл мемлекет ретіндегі беріктігіміз бен сақталып қалуымыздың өте үлкен сынағы болды.
Соған орай тұрлаулы экономикалық іргетас құру жөніндегі біздің күш-жігеріміз тиімді болып шықты. 2000 жылдың өзінде-ақ қазақстандық экономиканың өсуі 9%-дан асып түсті, ал бар-жоғы 3 жыл бұрын, 1997 жылы, Үкімет 1994 жылдың қарыздарын қалай өтеуді білмеген еді. Ол кезең сіздер мен біздердің есімізде.
2000 жылға қарай Қазақстан енді көптеген интеграциялық үдерістердің белсенді қатысушысы және бастамашысы болды. Біз Тәуелсіздіктің алғашқы жылдарында ұсынған еуразиялық интеграция идеясы практикада іске асырылды – Еуразиялық экономикалық қоғамдастық құрылды. Біртұтас кеден кеңістігін құру келесі қадам еді.
Қазақстанның бастамасы былай болды: ортақ кеден тарифтері, ортақ кеден шекарасы, БСҰ-ға кіру жөніндегі бірлескен іс-әрекет.
10 жыл өтті, біздің ұсыныстарымыз толық іске асырылды. Үш мемлекет – Қазақстан, Ресей және Беларусь Кеден одағын құрып, сол арқылы өз азаматтарының мүмкіндіктерін, өз экономикаларының мүмкіндіктерін, халықаралық рыноктарға ықпал ету мүмкіндіктерін кеңейтті.
Қазақстанның барлық интеграциялық бастамалары озық сипатта болы. Жаһандық әлем өңірлер бойынша бірігуде – бұл қазіргі дүниеде аман болудың шарты да. Біз озық болдық, біз мұны белсенді түрде жүзеге асырдық, біз сөйтіп табысқа қол жеткіздік.
Сыртқы рыноктарда өз ұстанымдарымызды орнықтыру үшін біз Индустриялық-инновациялық даму стратегиясын әзірлеп, елдің өнеркәсіптік әлеуетін біртіндеп өсіріп, оның инфрақұрылымдық құрамдастарын дамыттық.
Өнеркәсіп салаларының дағдарысқа дейінгі өсуінің орташа жылдық қарқыны 9% шамасын құрады. Өнеркәсіп өнімінің көлемі номиналдық тұрғыда 6 есе өсті.
Өсу үстіндегі индустриялық Қазақстанның картасында жыл сайын жаңа өндірістер, жаңа инфрақұрылымдық жобалар пайда болып жатты, автомобиль жолдары және халықаралық көлік дәліздері салынды және жөнделді.
Дамыған көлік инфрақұрылымы қазақстандықтардың алдынан білім, медициналық қызметтің лайықты сапасын алудың таңдауын кеңейту жөнінде қосымша мүмкіндіктер, ал бизнестің алдынан аумақтық кеңеюдің, халықаралық қоғамдастыққа кірігудің, өзінің бәсекеге қабілеттілігін арттырудың қосымша мүмкіндіктерін ашып берді. Мұны түсіне отырып, біз 2001 жылды автомобиль жолдарының жылы деп жарияладық. 32 мың шақырым жолдар салынды және жөнделді – ал бұл Қазақстанның барлық жолдарының 30%-ы, бұған 766 млрд. теңге жұмсалды. Жолдардың жаңа түрлері пайда бола бастады. Құны 3,4 млрд. долларлық “Батыс Еуропа – Батыс Қытай” алып трансеуразиялық магистралдың құрылысы басталды. Маңызды теміржол тармақтары салынып, тұтас ұлттық теміржол желісін құруға мүмкіндік туды. Нақ сондықтан да авиациялық тасымалдар әртараптандырылды. Барлық дерлік облыс орталықтарының әуежайлары, Каспийдегі теңіз порты жаңғыртылды. Бірер жылға оза қазақстандық көлік стратегиясының негіздері осылайша қаланды.
Жуырда ғана ұзындығы 1 800 шақырымдық “Түркіменстан – Қытай” газ құбыры іске қосылды, оның 1 300 шақырымы Қазақстанның үлесіне тиеді. Содан сәл бұрын “Батыс Қазақстан – Батыс Қытай” мұнай құбыры және ұзындығы 1 100 шақырым “Солтүстік – Оңтүстік” электр жеткізіп берудің жоғары кернеулі желісі секілді стратегиялық маңызы бар нысандар іске қосылды. Мұның бәрі елдің экономикалық қуатын нығайтуға ғана емес, сонымен бірге және мұның маңызы тіпті де кем емес – біздің азаматтарымыздың тұрмыс сапасын арттыруға да қосылған зор үлес.
Бұл біздің мыңдаған азаматтарымыз үшін жаңа жұмыс орындары, еліміз үшін транзиттік табыстар.
Аграрлық сектордың даму деңгейі әркезде де біздің қоғамымыздың әлеуметтік-экономикалық әл-ауқатының айқындаушы факторы болып келді. Бұл сектор ішкі жалпы өнімнің 6% дерлігін, халықтың тұтыну қорының 70%-ға жуығын қалыптастырады және елдің азық-түлік тәуелсіздігін қамтамасыз етеді.
Осы жылдар ішінде бидай өндірісі жан басына 1 060 килоға жетті, мұның өзі 2007 жылы Қазақстанның Австралиядан оза отырып, әлемде осы көрсеткіш бойынша 1-ші орынға шығуына жағдай жасады. Біз бидай экспорты бойынша әлемде 7-ші орын аламыз.
Биыл біз дәнді дақылдардан тамаша өнім жинай алдық, ол үшін біздің барлық аграршыларға бүкіл қазақстандықтар атынан зор алғыс айтамыз.
Дегенмен, ауылға мемлекет тарапынан орасан көмек болмағанда, дағдарыс жағдайында ол туралы армандауға да болмас еді. Кеден одағының күшіне енуі саланың бірқатар шешуші проблемаларын одан әрі жүйелі түрде шешуді талап етеді.
Экспорттық саясатты белсенді ете түскен жөн. Ауыл шаруашылығының жоғары өнімділігін қамтамасыз ету керек.
Атап айтқанда, оған шетелдерден тиісті озық талдамаларды сатып алу есебінен өзіміздің аграрлық ғылымды одан әрі дамыта отырып, қол жеткізген жөн. Бізге, мәселен, елдің оңтүстігінде бір мезгілде су шығынын екі есе төмендете отырып, көкөніс өнімділігін 3,5 есеге арттырған тамшылатып суару тәрізді серпінді инновациялық технологиялар, сол сияқты жаңа сүт және бордақылау кешендері қажет. Өзге ауылшаруашылық дақылдары бойынша да айтарлықтай резервтер бар.
Лизингтік қаржыларды пайдалану мәселесі де шынайы талдау жасау мен тиісті қорытындыларды қажет етеді. Бүгінде олар негізінен техника импорты үшін жұмсалуда. Бұл тәжірибеден бас тартып, шетелден технологиялар сатып алуға баса салмақ салу керек. Ол техника құрастыруды жолға қоюға мүмкіндік туғызып қана қоймай, сонымен бірге өз өндірісімізді құруға да жағдай жасайды.
Субсидиялау жүйесінің тиімділігін арттыру қажет. Ол базалық та, сонымен қатар мақсатты да болуы тиіс. Ал мақсатты субсидияларды тек жаңа технологияларды енгізіп, жоғары көрсеткіштерге қол жеткізгендерге ғана ұсынған жөн.
Мемлекет ауыл шаруашылығын дамыту жөніндегі жұмыстарды жалғастыра бермек.
Біз ұлттық экономиканың негізін қалайтын мұнай-газ және кен-металлургия кешендерін жаңғырту ісін жалғастыра береміз. Көптеген шикізат қорлары бойынша Қазақстан әлемде жетекші ұстанымдарға ие. Мұнай өндіруден біз Ресейден кейін ТМД-да екінші орындамыз. Ағымдағы жылдың аяғына дейін 76 миллион тонна мұнай өндірілетін болады.
Жаңа жоғары технологиялы ғылымды қажет ететін өндірістер құру есебінен біз экономиканың инновациялық буынын кеңейте түсеміз. Қазақстанда бизнес жүргізуге жақсы жағдайлар болуы үшін соңғы он жылда біз іс жүзінде мүмкін дегеннің бәрін жасадық. Ортақ экономикалық табыстарға жетуде мемлекет пен бизнес әріптестік орната білді. Халықаралық рейтинг агенттіктері де Достастықтың барлық мемлекеттері арасынан біздің елімізді инвестициялық класс рейтингі бойынша көшбасшы деп таныды. Қазақстан неғұрлым инвестициялық тартымды 25 мемлекеттің біріне айналды.
Жаңа ғасырдың алғашқы онжылдығы бойына Қазақстан сенімді экономикалық өсім көрсеткіштерін паш ете білді.
ІЖӨ орта есеппен жылына 10%-ға өсті. 2008 жылдың соңына таман ІЖӨ жан басына шаққанда 2000 жылға қарағанда 7 есе дерлік өсті. Нақты ІЖӨ екі есе артты.
Елдің Ұлттық қорының активтерін қоса алғанда алтын-валюта резерві 2008 жылдың соңында 46,7 миллиард долларға жетіп, 2000 жылмен салыстырғанда 22 есе өсті, ал бүгінде ол 48 миллиард доллардан астамды құрайды.
2000 жылдан 2008 жылға дейінгі кезеңде банктердің экономиканы несиелеуі 27 есеге ұлғайды. Осы уақытта банк жүйесіндегі депозиттер 23 есе, оның ішінде халықтың депозиттері 16 есе өсті.
Жыл сайын бюджетке тиесілі түсімдер өсу үстінде. 2002 жылдың өзінде мемлекеттік бюджеттің кірістері, Ұлттық қорға түскендерді қоса алғанда, орта есеппен ІЖӨ-нің 30%-ын құрады.
2001 жылдан 2006 жылға дейін инфляция 6-8% аралығында сақталды. 2007 жылы бүкіл әлемдегі сияқты инфляция күрт өсті. Бірақ бүгінде ол болжамды деңгейде ұсталуда, осылайша жылдық көріністе ол 8%-дан аспайды.
Білім беру мен денсаулық сақтауға бөлінген мемлекеттік шығындар соңғы 10 жылда 8 еседен астамға артты, яғни білім беруде 85 миллиард теңгеден 710 миллиард теңге, денсаулық сақтауда 54 миллиард теңгеден 468 миллиард теңгеге өсті. Мұндай даму бұл салада ешқашан болған емес.
Соның нәтижесі ретінде осы кезеңде 641 мектеп, оның ішінде 85 мектеп “100 мектеп, 100 аурухана” бағдарламасы шеңберінде салынды.
Біз сондай-ақ “20 интеллектуалдық мектеп”, “Астананың жаңа университеті”, Алматы қаласындағы халықаралық ақпараттық технологиялар университеті тәрізді инновациялық білім беру орталықтарын белсенді құрудамыз.
1993 жылдан бері біз жастарды “Болашақ” бағдарламасы бойынша шетелдік озық университеттерге оқуға жіберіп келеміз. Тек биылғы жылы ғана 763 адам оқуларын табысты аяқтады. Біз олардың еңбекке орналасуына қамқорлық жасауымыз керек. “Болашақ” түлектері осы таяу уақыттардың өзінде-ақ елдегі біліктілігі жоғары кадрлардың негізін құрайтын болады деп үміттенемін.
Денсаулық сақтау жүйесінде де түбегейлі өзгерістер орын алуда.
10 жыл ішінде 124 аурухана мен емхана салынды.
Бірегей сипаттағы медициналық холдинг құрылып, ол бүгінде қазақстандықтарға озық халықаралық стандарттарға сәйкес медициналық қызметтер ұсынуда.
Ашық жүрекке ота жасау сияқты күрделі операциялар ендігі жерде облыс орталықтарында жасалуда. Бұл туралы бұрын армандауға да болмайтын еді. Біз жылдар бойы операция кезегін күткен азаматтарымыздың өмірлерін сақтап қалудамыз. Қазақстандық ғалымдар әлемде алғашқылардың бірі болып құс (A/H5N1) және шошқа (A/H1B1) тұмауларына қарсы отандық вакцина жасап шығарды. Медиктерімізді осы табыстарымен құттықтағым келеді.
Бүтіндей алғанда денсаулық саласында мемлекет қолға алған шаралар халық денсаулығындағы теріс үрдістерді тоқтатуға жағдай жасады.
Осылайша, бала туу 1,5 есеге өсті, сәби мен ана өлімі еке есеге қысқарды, орташа өмір сүру ұзақтығы ұзарды, оның өзі бүтіндей алғанда халықтың табиғи өсімінің артуына жағдай жасады. Осы арқылы біз мемлекеттің басты міндеті – біздің барлық азаматтарымыз бен олардың денсаулықтарына қамқорлық жасау міндетін орындаймыз.
Әлеуметтік сектордың шығындары үнемі мемлекеттік бюджеттің бүкіл шығындарының жартысына жуығын құрап келеді. 2007 жылы Бүкіләлемдік банк Қазақстанды орташа табыс деңгейіндегі ел ретінде бағалады.
10 жылда еңбекақының ең төменгі мөлшері 5 еседен астамға, зейнетақының орташа мөлшері 5,5 есеге артты.
Демографиялық ахуалды жақсарту және балалы отбасыларға әлеуметтік қолдау жасау мақсатында 2003 жылдан бастап мемлекет бала тууына байланысты біржолғы жәрдемақы, ал 2006 жылдың шілдесінен бастап баланың бір жасқа жеткенге дейінгі күтімі үшін жәрдемақы төлейді.
Тек осы жылы бала туғаны үшін жәрдемақыны 297 мың адам, ал балаға қарағаны үшін жәрдемақыны 145 мың адам алды. Жұмыссыздық екі еседен астамға – 13,5%-дан 6,4%-ға төмендеді. Біз алданған ондаған мың азаматтарымыздың проблемаларын шешіп, жылжымайтын мүлік рыногын күйреуден құтқарып қалдық. Енді құрылыс компанияларынан ең жақын болашақта қазақстандықтар мен мемлекет алдындағы барлық өздерінің міндеттемелерін орындайды деп күтуге толық қақымыз бар.
Еліміздің қаржы жүйесі сыртқы қысымды айтарлықтай сезінгенімен, жұмысын қалыпты режімде жалғастыруда.
Осы жылы біз тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы мен әлеуметтік сала инфрақұрылымдарын қалпына келтіру бойынша ауқымы жөнінен ұлан-ғайыр жұмыс атқардық. Әлемде жұмыс орындары қысқарып жатқан шақта, қазақстандық “Жол картасы” жаңа жұмыс орындарын құрды. Бұл жұмысты біз жалғастырамыз.
Тек осы жылдың өзінде менің әріптестеріммен – Еуропаның, Азияның, Таяу Шығыстың көптеген мемлекеттерінің көшбасшыларымен кездесуімнен кейін біріккен жобаларды жүзеге асыру бойынша халықаралық уағдаластықтардың ауқымы шамамен 25 миллиард доллар инвестиция сомасында бағаланып отыр.
Үстіміздегі жылы шамамен 260 өнеркәсіптік және инфрақұрылымдық нысандарды жүзеге асыру аяқталатын болады.
Қабылданған дағдарысқа қарсы шаралардың арқасында Қазақстан бүкіл әлем үшін осы ауыр жылды экономикадағы оң нәтижелермен аяқтағалы отыр. Бұл – үлкен жеңіс.
Біз әлемдік экономиканың аздаған жандану белгілерін байқаудамыз. Алайда, дағдарыстың аяқталғаны туралы айтуға әлі ерте. Біздіңше, бір-бірін өсу мен құлдырау кезектесе алмастыратын ирелек даму үдерістері орын алатын секілді.
2009 жылы біз экономиканы құлдыраудан мемлекеттік құюлар, экспорттық тауарларға бағаның аздаған өсімі және ішінара ішкі сұраныс есебі арқасында сақтап қалдық. Үкіметке біздің одан арғы барлық іс-қимылымызды егжей-тегжейлі саралау қажет. Міне, 2020 жылға дейінгі даму бағдарламасы осы мәселеге, әсіресе, алғашқы бес жылда жауап беруі тиіс.
Тәуелсіздігіміздің басты символы және тірегі, Отанымыздың жүрегі – біздің астанамыз жақсы қарқында дамыды. Бір жыл ішінде Астанада бірқатар жаңа нысандар – “Қазақстан темір жолы” және “Лукойл” көп қабатты ғимараттар кешені, жабық стадион, Жаңа халықаралық университет пен мектептің оқу корпустары, “Керуен” сауда-ойын-сауық кешені, тұрғын үй кешендері, автожолдар және басқа да нысандар пайдалануға берілді.
Тәуелсіздік күнін біздің мына тамаша залда атап өтуіміздің өзінде нышандық мән бар. Егер біз оны “Қазақстан” Орталық концерт залы деп атасақ дұрыс болады ғой деп ойлаймын.
Сәулетші Манфреди Николеттидің идеясы біздің халқымыздың рухын, оның болашаққа ұмтылысын өте дәл аңдаған. Барлық құрылысшыларға Қазақстанның Тәуелсіздік күніне орай жасаған осы баға жетпес сыйлығы үшін ризашылығымызды білдіреміз.
Өздеріңіз білетіндей, таяуда мен қазақстандықтармен Тікелей желі арқылы дидарласып, азаматтардың сұрақтарына жауап қайтардым. 45 мың сұрақтың көпшілігі әлеуметтік қамсыздандыру проблемаларына қатысты болды.
Менің тапсырмам бойынша Үкімет жанар-жағармай мен азық-түлік тауарлары бағасының өсу жағдайын тұрақтандыру, балалар бақшасындағы орындар тапшылығы проблемаларын шешу бойынша бірінші кезектегі шаралар қабылдады.
Менің шақыруым бойынша бүгінде бүкіл елімізде мектепке дейінгі балалар мекемелері құрылысы қанат жайған. Барлық әкімдерге рахмет.
“Тікелей желі” порталы мен БАҚ-тарда 13,5 мыңға жуық жауап орналастырылған. Арнайы комиссиялар мен жұмыс топтары мәселелерді орнында тексеру үшін 122 рет сапарлар ұйымдастырды. Көптеген азаматтар жұмыспен қамтамасыз етілді, емделуге жолдама алды, оларға материалдық жәрдем көрсетілді.
Мұны министрліктер, барлық деңгейдегі әкімдіктер жүзеге асырды. Бұл олардың жұмысындағы ережеге айналсын дейік.
Осының барлығы Қазақстан экономикасының мүмкіндігін, біздің стратегиялық жоспарларымыздың ойлылығы мен оларды орындаудың дұрыстығын білдіреді, өйткені, біз қашанда проблемаларға емес, мүмкіндіктерге арқа сүйедік.
Осы он жыл ішінде біз Тәуелсіздік табыстарын қорғаудың аса жоғары деңгейін, сонымен бір мезгілде экономикамыз бен қоғам бостандығының аса жоғары деңгейін қамтамасыз еттік.
Бұл жылдар пайдалылығының тағы бір қыры сол, біз бастан өткізгендеріміздің бәрінен маңызды қорытындылар шығара алдық.
Қымбатты қазақстандықтар!
Құрметті қонақтар!
Ханымдар мен мырзалар!
Тәуелсіздіктің кезекті жылдығын атап өту бізге ең алдымен той тойлау үшін емес, ой ойлау үшін керек. Тәуелсіздіктің тайғақ кешулі жолында алдымыздан шығатын асу-асу белдер де болады. Ұлттың ұлан асуында ұйытқи соғатын желдер де болады. Сол асу-асу белдерде белімізді талдырмауымыз керек. Сол ұйытқи соғатын желдерде ұлы мұраттарымызды ұмыт қалдырмауымыз керек. Нағыз тәуелсіздікке қиын істе тәуекелге бара алатындардың ғана қолы жетеді.
Ардақты ағайын!
Бүгінде тарих еншісіне айналып үлгерген 18 жылдың бәрін де біз ұлы іске – Тәуелсіз Қазақстанды қаз тұрғызуға, сақтауға әрі дамытуға, оның экономикалық және рухани күш-қуатын нығайтуға, азаматтарымызды өз күшіне және өздерінің келешегіне деген сенімділікке тәрбиелеуге арнадық. Бүгінгі өз келешегіне бет алған тәуелсіз Қазақстан – бұл біздің ортақ жетістігіміз, бұл біздің ортақ мақтанышымыз! Өз сөзімді аяқтай келе, мен бүкіл көпұлтты Қазақстан халқына отансүйгіштігі мен ел игілігі және еліміздің Тәуелсіздігі жолындағы жасампаздық еңбегі үшін алғысымды айтқым келеді.
Мың алғыс сіздерге. Әрдайым шығар тауымыз биік болсын, алдымыздағы ұлан асуға – Тәуелсіздігіміздің жиырма жылдық торқалы тойына жарқын жүзбен, көтеріңкі көңілмен жетейік. Қазақстан тәуелсіздігі жасасын!
Назар қойғандарыңызға рахмет.
Егемен Қазақстан газеті
Авторы: Суретті түсіргенде С.БОНДАРЕНКО, Б.ОТАРБАЕВ.