I- Қазақ елінің дін, ел басшылары мен зиялы қауым өкілдерінің рухани тектілік, зайырлық, кісілік дәрежелері

Қазақ елінің бүгінгі таңдағы дін мен ел билеу саясатының ара қатынасын зайырлық деп атайды. Әрине бұл ібіліс ұрпақтарының діннің мақсат мүдесін, қасиет қадірін бұрмалаумен, және исламның адамзаттың өмірімен тұтастық маңызын мойындамаумен байланысты болғаны да сөзсіз. Зайырлылық әрбір пенденің ішкі рухани қасиетілігін бейнелейтін ұғым. Қазақ ұлтының қауіпсіздігі, мәңгілік ел болуы, рухани сипаты әрбір тұрғынның ата жолын, ата дәстүрін қалай меңгеріп, зайырлы бола алуымен өлшенуі керек.

Енді ел биліктің европалық саясаты, «гендірлік теңддігі» және дін масһабтың шариғатпен бір тұтас 8-жолды меңгеріп тура жолда болу, деген надандықтары жеке-жеке пенделердің тектілігін қалыптастыруға, яғни тағдырындағы ата-бабадан келе жатқан жүктерін тазартып меңгеріп, құдайдан жоба алып ақталып зайырлы болуға тәрбилей алмайды да. Бұл тәрбиені қазақтың дәстүрімен ата жолымен меңгеруге болады, десек әрине оған келісетін зиялы, ел билеуші, діншілер жоқ десекте болады. Сонымен ұстанған саясатымызға дінімізге, рухани тұрғыда берілген пәтуаларға, нақты рухани тұрғыда деректермен, мысалдарымызға Раббымыздан қоштаған немесе терістеген белгі хабарлармен бектіп отыруда керек. Бұл зайырлықтың, қазақ дәстүрімен әулиелік жолдың бұлжымас қағида шарты.

Жақында жаңадан дін министірлігін құрғанан кейін масһаб, муфтиятың діншілері тарапынан; «Ақ жол; Ақиқат; «Ақулар оянғанда» деген тақырыппен қазақтың ата дәстүрімен байланысты, жаңадан құдайдан түскен ақталу жолына ашық қарсылықпен, құран арқылы пәтуа беріп, бұл дінге де құранға да қайшы екенін дәлелдеуге тырысыпты. Және діншілердің негізгі ұстанымы; «Сендердің аталарың тура жолды тапаса да ма?» деген аятты дәлелге алып, өздерін қазақ әулиелерінен әлде қайда кісілікте жоғары білімде артық екендеріне күмәнсіз сенуді насихаттапты. Бұл туралы арнаулы мақала жазып, «Әлемдік бүліктердің демеушілері қазақ елінде» деген тақырыппен сынғанбыз.

Бірақ, бұл сындарға ел биліктің де жаңадан құрылған дін министірінің де зиялы қауымыныңда шыбын шаққан құрлы да әсер алмайтындары да хақиқта. Оқырмандарда жоғарғы ақыл орнында отырушылар неге халықтың тарапынан болған сындарға мән де бермейді, өз ойларына не келсе, соған заң шығарып, халықты мәжбүрлеуге неге әдет қылған деген саулдар бар. Осы сауалдарға жауапты да Раббымыздың өзінен, дінінен біздердің ата жолындағы зайырлық қасиеттерді меңгерумен байланысты берілетін хабарлар арқылы халыққа түсіндіріп, әділеттілікті Құдайдан сұрап, аруақтарымыз арқылы ғана іздеуді жөн көрдік.

Сонымен дін басшыларынан, ғұламалардан олардың ақиретпен арадағы байланысы, ақталуы және қазақ дәстүріне сай мағрипат, ақиқатқа жетпесе де, тарихаттық тұрғыда дін құлышылығын меңгере алды ма екен? Және бұл сауалдарымызды енді ел басшылары ақындар, жазушылар, ұлт қауіпсіздігі басшылары, сот , прокуротура мен жалпы қоғамдағы халыққа ақыл беруге тұрғандардың арасынан таңдап, рухани болмыстарын егер жасырған қылмыс, күнәлары, жемқорлық әдететтері болса, оны да халыққа таныстыруды, жариялауды да жөн көрдік.

Ал қарсы болғандар, біздірді қудалмақ болушылар, құдаймен тікелей сотасуға да шықандары зайырлықтары дәлдегендері де жөн болар. Раббымыздан : Бас Муфти Ержан Малғажы ұлы Мамияров мырзаның (1972. 12. 16) рухани дәрежесін қандай? -деген сауалға Жауап;

«Ақтық жолына (ата жолына) қарсы. Бұрынғы ата жолын ұстанған құдағайы тастап кеткен. Жиен інісі әруақтың қыспағында. Әйелі десаулығына байланысты аборт жасатқан. 84 ж жылы төсекке таңылған күндер болған, ақ телпектен сыны болғанда, өлі мен тірінің арасында болып, ата-баба әулиелер аруағын көзбен көрген. Асқазанда ақауы бар. (жалған өтіріктен күнәдан). Оң жақ бауыр сәл дұрыс жұмыс істемейді ағарған (табаны жерге толық жалғанбаудан да болады).

«Імүндік» қарсылығы төмен. Өт жолдары дұрыс жұмыс жасамайды, сонан түсі қуарып, қоңыр сары болып жүреді. 89-жылы шаңырақта тоқырау болып, қаражаттан жетіспеушілік, білімнен де сын болған. 3- атасы ұста болған. Оспан батырдың ұрпағы. Тақуалығы таяз (тарихат түгіл, масһабтығы да толық емес). Қол астындағы бір имам оқушылармен (зинақорлық) ісі болған. Дінге зияны тимесін деп істі жауып тастаған. 3 шаңырағы бар. 3 рет отбасын құрған. Біреуімен ажырасқан.

Жеті жыл бұрын ажырасқан әйелде 2 баласы кеткен. Жамила деген туысы денсаулығы сыр беріп жатыр осы мезгілде. 93-98 жыл аралығында қара тобырмен ісі болған. 88- жылы жол апатына ұшырап, ақ телпектің қарауында қиналысы болған. Әлсін-әлсін аян көріп тұрады (тағдырына байланысты). Батырларды көреді. Бірақ оны шайтанға бағалап терістейді (аян мен түсті ажырата білмейді).Қол астындағы имаманың қыз баламен сыны (зина) болғанда жаптырып тастаған. Енді бұған дұрыс шешім шығарып жариялық қылмаса, онда алдында құдайдан ашық сынағы болады.

Қол астындағы имамдарымен арада қаражаттың дауы бар осы мезгілде. Қызының темір тұлпардан сынағы бар. Арулап көмген ана әруағы көмек сұрап келіп тұр. Ұлболсын деген атты әруақ. Жол апатынан қайтқан Жомарт деген досы әр дайым жанына келіп тұрады екен. Әулетінде 4 ағайынды, бірақ арасында бірлік жоқ. Үй салып жатыр екен жиені осы мезгілде. Үстінен пара алып қарап отыратын адамдар бар екен. Келер жылы ақ телпектен сыны бар, ақ төсекке таңылар жәй бар.

Алдын алу үшін нар түйе құрбан шалу керек. Ештемесінде өзіне алып қалмауы керек. Ата жолы ордасына ем алуы керек. 4-айдай қамшы алса жоғарғыдағы күнәларын жойып, денсаулығы қалыпқа келеді. Бастың оң жағы сыздықтап ауырады екен әрдайым. Кейде шаншулап ауырады. Билікке келіп отырған соң діннің де ел билікке байланған жағдайын көріп отыр. Әрбдайым біреулердің айтқанымен ғана жүріп, жұмыс жасайды шешім шығарады.

Қазақтың болашақ тағдырына да алаңдайды. Нағашы жұрты араптанып кеткен. Жасырын әйелі бар. Жас қыз. 87-жылы күзінде қара тобыр пышақ ұрған, қолы сынған. Мінезі қатал баланың сөзін ұнатпайды. 8-көз ұршықтан сыр берген сыздап ауыртады. Күлгін түсті тұлпарынан от шығады тексертіп алуы керек. Оң жақ көзі көру әлсіз. (демек жаны жетілмей қалған, төртеуі түгел емес).»

Ал енді оқырман қауым бұл Раббымыздың белгісін қалай түсініп қалай қабылдайды оны әркім өз жүрегімен ішкі зайырғымен өлшеуі де сөзсіз. Дін муфтиятының өзі ел билікпен өз ара парақорлықпен басқарылатын болса она құдайшылдық өлгені. Бұл да Назарбев басқарған ел билігінің рухани кіслік дәржесін зайырлықтарының шамасын анықтайды. Сондықтан да ел билік, дінші, зиялы қауым арасынан ата жолына қарсы болғандар, пара алды деген күмәнді болғандар, сот әділдігін бұзды, деген халық арасында күмәндар болса, аты-жөнін, туған жыл ай, күнін бізге жіберсе, мұны Раббымыздан сұрап жариялап, ақ-қарасын ашып отыратын мезгіл келді. Сол сияқты ата жолындағы аққу, сұңқар немесе емші аталғандарды да ақ-қарасын ажыртатын мезгіл туды қазаққа. Келесі кім болады деп ойласыздар? Кімнің кісілік-зайырлық жағдайын жаряласақта; «Хақиқат келді бұзықтықтар жойылады» деген Раббымыз! (жалғасы бар қазан айы

Пікір қалдыру

Сіздің e-mail адресіңіз жарияланбайды. Міндетті өрістер * белгіленген.