IV. Қазақ елінің дін, ел басшылары мен зиялы қауым өкілдерінің рухани тектілік, зайырлық, кісілік дәрежелері

«Құдайсыз қурай да сынбайды» деген қазақ нақылында дүние тіршілігіндегі барлық қозғалыстың, әрекеттердің бәрінде де құдайдың араласуымен шындық арқылы атқарылуын білдірген. Енді шындық сарғылт түстің ішінен пайда болатын ғылымының сипаты болып, құранда шындық арқылы түсіргені, яғни Алланың сөзі бізге осындай қызыл түсті нұрымен берілетін де естен шығармаңыз. Әрбір күн қызарып атып қызарып батады. Атқан күнмен батқан күнің шындықтың да ерекшелігі бар.

Әрбір күніміздің атуымен Алланың бізге шындық сөзі келіп және сары түсті Раббылық білімен араласып жер бетінің барлық тіршілігі қозғалысқа әрекетке түседі. Ал күнің батуында сары түсті ғылымның жаратылысқа сіңіп,қан түсті қызыл шындықтың бөлінумен түнің ішіне қарай жасырынып, естелік болып қалауын батқан күннен білеміз. Олай болса біздерге өткен күн естеліктерін түннің ішінен, қараңғылықтардан жұлдыздың сәулесімен, айдың ақ салқын нұрымен, қандық тегімізді, қанның буына айналған естелік жадымыздан, ата-баба тағдырларынан шындықты іздеуді білдіреді.

Және өзіміздің де өткен тарихымызға, тағдыр болып қалыптасқан естелік күнделігімізге қарап, онан өмірлік тәжірибеге айналған күнәлі немесе ізгілікті амалдарымызға қарап, яғни шындығымызды алып, бүгінгі күніміздің жақсы, жаман әрекетін пайымдап, қателігімізді дұрыстауда алдамдыққа лайық іс болмақ. Олай болса қандайда бір қоғамдағы болып жатқан құбылыстарды, уақиғаларды және оның атқарушыларынң естелік кітабына қарап, деректерін құдайдан сұрап алу ғана әділдікпен бағалуды үйренуде діннің негізгі мүдесі болуы керек.

Сонымен шындық Алланың әмірі, ғылымынан болып ал оны амалға қозғалысқа дүниенің барлық тіршілігіне айналдыратын сары нұр ғылымының сипатын қазақта құдай деп атаған. Алланың өзі құдайлық сипаты барлық әлемдік жаратылыстың ішінде болып, біздер құдайшыл болу арқылы ғана, Құдайымыздың барына, яғни хикметтеріне жолығу арқылы көз жеткізіп, ақылмен қабылдап нанымымыз қалыптасады. Бүкіл әлемді жеті күнде жаратып, Алланың өзі болған, құдайлық сары білімінің жеті түрге қосылуымен, жеті түстен сегізінші түр ақ түстің пайда болуымен, барлық жаратылыстың жаны Алла тағала ақ түсті жеті қанатты Алланың періштелік сипаты болып саналды. Алла барлық жартылыстық нәрселернің денесін сырттан баураушы сауыты болмақ.

Олай болса, адамзаттың өмірде жеті түрмен байланысты құдайлық нұрдан үлес алумен, шындықты меңгерумен жеті арыстық пайғамбарлар жүйесін жаратқан. Және қара түстің жындар әлемімен байланысты жеті түрлі тозақтық сипатың, қылықтардың пайда болуымен негізінде 9-түрлі кісілік, 9-сипатты жан негіздері болып, қараның жеті түр арқылы толық аққа 8-ші дәрежелі өріске айналуын Ар деп яғни Алланың барлығы әрбір пенденің ар сауыты киімі болмақ. Сонымен діншілеріміздің тура жолда болуы ұғымынан ішіміздегі қара түнек күштерінің, қара түстің, қара күштеріміздің, күнәлік жаратылысымыздан болып, ақталып, таза болумен жеті түрлі бой жарық өрісіміздің қалыптасуымен, ардан сауытты меңгерумен ғана тақуа шындықты (қызылды) ата-баба жады қаның буы көлеңкелері болған тағырдан кітаптарын келтіруші болып саналамыз.

Алланың әмірін шындығын келтірумен бірге Раббымызға, яғни құдайға жолығумен хикметті біліміне жалғанып, және Алла тағаланың жан-жарлық нұрынан кереметін, құпия білім иман қуаты алған кісілікте жетілген; «Ақтан аят алған» сегіз жолын әлемдік жүйеге, құс жолына жалғай білген ата-бабаларымызды әулие-әмбилер деп атағанбыз. Бірақ қазіргі масһабшы, діншілеріміз мұндай ата-бабаларымыздың тура жолда балмағандығын, кісіліктерінің жетілмегендігін, сондықтан олардың бізге қалдырған аманаттары мен діндегі үлгі ғибраттарын жалған, яғни қара түнек күштеріне жансыз (ақсыз) шеріктерге жалғану, деп халыққа тиым салып, өздерін ғана Ханафи масһабы арқылы тура жолда екендігіне ант су ішіп, серт береді.

Олай болса, Раббымыздың білдірумен осындай жер бетінің халифалық дәрежесіне лайық, деген қазақтың дін ғұламаларының кісілік жағдайын ішкі сарайларының иман айнасын ашып көруді жалғастырайық; Қазақ рухани өмірінің басында жүрген муфтият имамдарының ұстазы, Нұр Мүбәрәк жоғарғы дін универиситетінің проекторы, ислам тану білімінің жоғарғы дәрежелі дін ғалымы, профессор;

Шамшадин Тұрсынұлы Керімов 1962.04.04 жылы туған.

«Жол айрықта тұр. Жүрек қуаты әлсіз. (жүрек трлық тазармаған) Іші жиі кебеді. Кер кеберсігі тұр. Ішек құрлысына әйелден төсек арқылы құрт түскен. Ақ төсектен ақау болған. Сегіз көзде жабысқан ақау бар. (ата –баба аруағынан ажырау). Адыраспанмен аластаса үйден иісі кетеді. 8 жолды меңгеру маңдай тағдырында жазылған, бірақ 9-жолмен қабыспай тұр. (Маңдай көзі ашылмаған) Бүйректе ақау бар. Қабырға тұста сыздың ізі бар, кейде қақсап ауырады. Сұсы бар.

Сасық көлшікке түсіп ауру жұқтырған. Толарсағында таңба тұр. Аянмен жүрген абзал. Басқа әйел затын армандап жүр. 8 жерден сұқталып өрісі тілінген. Сырттан көздеген көре алмайтын пенде бар. Тілден абай болсын, асылық сөйлейді. Әріптестерімен пікір талқылағыш, бірден келіспейді, ақылға тоқиды алдымен. Инемен құдық қазғандай еңбекшіл. Дау шешкіш қасиеті бар. Қазтуған жырау бабасының қолдауы бар. Иемен бөктерінде болған. Әулиенің мазарында болған.

Жындылық қара қуаты бар. Желкеде қырсығы бар. Жұлында қаралық тұр. Секемшілдігі басым. Тік мінезді. Ас суға төзімді. Жерден қуат алуы әлсіз. Диумен байланғанын білмейді. Туған жермен қайшылығы бар. 40 буынды түстен түзілген. Ел басшылармен тікелей хабар алады, байланысы бар. Кердері атаның қолдауы бар. Мұса пайғамбар кітабын жоққа шығармай, оқып шықсын. Сергелдеңі сылынады. Адырна дауысын жиі тыңдаса қуат қосылады…»

Сонымен қазақ муфтият имамдарының ұстазының тура жолға жалғанбағаны, тағдырлық күнәларынан толық ақталып тазармағаны және шындықты келтіруге де жолы ашылмағаны белгілі болды. Өзін құтқарып, ата-баба амантарын толық орындай алмағанда, бүкіл қазақ халқының тағдырын, рухани өмірін түзейді деген де ақмақтық болар…Енді осы жоғарғы дін мектебінің шәкірттерінің жағдайын, тағдырлық есеп кітабын Раббымыздың дерегімен бақылап көорейік.

Серікбай қажы Ораз 12.04.1975 жылы туған.

«Қайғы мұңы басым. Сүйекте шірік бар. Отпен ойнап жүр. Шөбі (рухани егінгі) қуарған. Кезінде ойнастың күйінде болған, ақталмаған. Тегенмен әуестігі көп. Торқалы тойы бар. Тиын санайды. Итжекенге айдалған бабасы болған кезінде. Адам көркі шүберек деген ұстанмы бар. Күрең айғырды шеберлікпен бас білдірген. Әзәзіл пендемен отқа оранған күндері де болған. Нөкерлері сотқар. Азын аулақ жинаған тиын тебені бар. Иықтан қақан өлімнен әупріммнен қалған 9 жылдай бұрын. Әке мұраты асыл арманы бар.

Тағдыры қараланып тұр. Буыр бүйрек, көкталақ, ішектері әлсіз. Жеткіншегі жетілмеген. Оң қапталында тұр. Көңірдекте тұр. Азан қазан кезеңінен өткен. Қасқырдың апанында да өмір сүре білген. Өмірдің тіршілігіне қиындығына көнбіс. Тұла бойы байламда. Түктібай атаның назасын алған. Ақ қағаздан діңкесі құрып тұр. Шешуші сәтте боққа жығылған. Сұқ саусақ иілмес. Болжамға шебер. Аурушаң әлсіздігі бар. Бұтта шапта ілінген қаралығы бар. Кікентай кезінде әткеншектен құлап зақым алған. Садақасы түгел емес. Сиыр тепкен. Реңкі қара, әлеукенің кезінде өлім құшқан. 7 ата қолдауы бар. Нағашы жұртында қарғыс бар.»

Муфтиятық қандайда діншілердің рухани жағдайын аруақтық амнатарын тексергенде біздердің тәрбилеп жатқан шәкіртерімізден әлде қайда төмен, және бақытсыздықтың да қақпанында тұрғандары хақ. Әрине ата жолында бұл ағайындардың ақталуымен тазаруы да жан ғылымына жалғануы да ата жолындағы көпшіліктен әлде қайда жеңіл және тез орындалар еді. Бірақ «жазия-тәкпарлық» дегенді жеңе алатын ата дәстүріне мойынсұнып, сопылық тұрғысындахал біліміне жалғанатында әзірге шыға қоймас. Сондықтан бізде Раббымыздың деректерін жариялауды халыққа таныстыруды жалғай бермекпіз.

«Бояушы бояушы дегенде сақалын бояр» деген аталарамыз. Халық аолдында мадақ марпатқа жетіп, өзін ақылды деп санағасын енді қазақ дәстүрінің адасушылық екенін дәлдемек болып; «Өліп қалғандардың ризалығын іздеп Құдай тұрғанда олардан сұрайды..» деп біздерді ата жолдықтарды наданға балап, өзін құдайға жақын құлы деп санайды екен. Әрине мұндай жағдайда Құдайдың ғана көз қарасына жүгінген абзал болар;

Балғынбек Имашев 1977 1.01. Ақ қалам ұстап тұр. Ақ ишан атасы болған. Дуалы ауыз. Аңдамай сөйлеген ауырмай өледі! (аруақтың назын алып қыспаққа түседі) Тұла бойда суық бар. Сол жақта қаралық (қара жынға жалғанған) бар. Бауырда қаралық ақауы бар. Басында сақинасы бар. Түймеге түйіліп тұр (ауруы белгісі). Арсыздығы басым. Маңдай көзі жабылуы мүмкін.

Мүмкіндігі бола тұра пендеге жұғымы жоқ. Алқымда, кеңірдекте тұр. От басында сабырсыз жайсыз. Тізесі бүгілмей ауырады. Жындылығы басым. Екі жүзділгі бар. 7 –атасы 4 түліктің обалына қалған. Тозақта арқанда байлаулы тұр. Әл қуаты әлсіз. Жамбас жарылған. Терісі жұқа. Жаяу Мұса қолдауы бар. Тартыншақтап жинаған байлығы бар. Өмірді тоқшылықпен өлшейді.

Көк талақта кедергісі бар. Жүйке жүйесінде кемшілігі бар. Аянды өзінше пайымдап жорығыш. (бірақ толық түсінбейді). Нүктеде тұр. Тік мінезді. Орыстармен жақсы қарым қатынста. Ауыз екі сөйлеу әдебиетінде өзіндік орны бар. 99-жылы жүйке жүйесінің күйзелсін басына өткерген. 90-жылдары тоқыраудан өткен. Сүйген жарының денсаулығы жарамсыз. Ақ жаулық қуатты әлсіз. Өтте тас бар. Торқалы жетістігі бар. Неке қуаты әлсіз. Сарыбай ата қолдауы бар. «Боранды күні боз қыштайды» деген ескертумен Балғымбек мырзаның да болашақта жамандықпен сыналып, күйзеліске түсумен басымен қайғы болатын жағдайы бар екен.

Ештен кеш жақсы дегендей, басқа бәлені тілмен шақырмай, тәубеге келіп ақталудан өтіп тазарып, ата жол ордаларынан емін алғаны да дұрыс болар еді.Енді осындай халықтың құрметіне бөленіп аруақтың қолдауын алғанмен, керісінше ата дәстүрін жартылай мойындаушы, көпшілік қауымның да қандай адам, дінде қандай топта деген сауалын туындатып жүрген ақынның рухани жағдайына үңіліп көрсек;

Мұхамеджан Оразбайұлы Тазабеков 1975.3.07; «Етекте, балақта кір бар. Қонысы жайланған. Тізгінді пенде. Жала сөйлейтін әдеті бар. Көре алмас мінезі бар. Өрісі жасыған. Игенде сыз бар. Жолы байланған. Иығында түк бар (аманат орындалмаған). Жылқышы болған тегінде. Тізесі қақсайды, балтырда шимай тұр. Алқымда қаралық тығылып тұр. Құртқа тәуіп атаның қолдауы бар. Нұрдан үлес алған. Көп жындармен байланысқан.

Доғал бас. Сәйгүліктерді жақсы көреді. 40-қояның күші бар. Нояндығы бар, дыбысында үн бар. Үнінде жын бар. Қолында қағаз қалам бар. Қуаты әлсіз. Шыр біткен. Серігі бар. Әскерде болған. Електен өтпей қалған. Таумен тасты кезген. Өктем. Ата-анаға мейрімсіз. Тұла бойда қарға тұр. (жындық қуат) Таусылып бара жатыр. Оқтың орны бар бойда.

Тектілгі бұзылған. Әкеге сес көрсеткен. Баста тоқырау тұр. Мүжілген кезде түңілген.Асқазанда ойық жарасы бар. Тәкпір сіңген. Ой жорыған пенде. Қуықта суық бар. Кеуде алқым төсте сыз бар. Жан қартайған. Инабаттан жұрдай. Тозақтық белгісі құйрықта тұр. Бөстегі ауысқан. Әккіліктен жапа шеккен. Ішекте жылан бар. Өмірі күрт өзгеріске түсер жайы бар. Тұла бойда жын бар. Айнамкөз ана қолдауы бар. Туғанан берілген ақппаратын (тағдырын) аңдығандар бар…»

Адам баласы күнәдан ғана жаралады. Күнәсіз жәнке өмір сүру барыснда күнәға ұрынбауда мүмкін емес. Бірақ кім қалай жамандықтан ақталып, ізгілік жақсылығын көбейте алады сонымен ғана құдайға жақын болмақ. Мұндай рухани деректер арқылы кез келген пенденің жан күйін және оны қалай түзетуге болатын да немесе тәкпарлыққа түскенде бошағында қандай зияндылық барын да осындай тәсілдермен оңай анықтауға болады. Енді келесі кезек кім болар екен? ..(жалғасы бар Қараша 2016 жыл)

Пікір қалдыру

Сіздің e-mail адресіңіз жарияланбайды. Міндетті өрістер * белгіленген.