XVII. Қазақ елінің дін, ел басшылары мен зиялы қауым өкілдерінің рухани тектілік, зайырлық, кісілік дәрежелері

Қазіргі таңдағы секта аталып соталып қудаланаған, білімсіз аталған ата жолын атынан бұл жазылып жатқан деректердің Раббымыздың білімен, аруақтардың көрсетумен болып жатқанмен ел билеушілердің, діншілердің мұны құдайдан деп мойындап, мүмкін шынында сондай шығармын; «Жаман айтпай жақсы болмас» дегендей ішкі дүниесінің қателіктерін түзеуге қам қылатында санаулы ғана болар.

Неге десеңіз ақылдың білімге байланып қалуы және белгілі бір заңмен бекіген көзқарастың ғана шегінен шығуға қорқыныш болуынан, яғни жындылық топқа негізделумен байланысты ел басымыздың өзі де мұндай деректерді түсіне алмайды. Қандайда бір дүние тіршілігмен байланысты қорқыныш болған жерде құдайдың білімне, хикметіне жалғанумен, құдайшылдық әрекеттің болу да мүмкін емес.

Себебі «шерік, серік қосу» және пайғамбардан кейін Алла жер бетінің пенделерімен тілдесуді доғарған, шындық келмейді, рұқ сөзі енді жалғанбайды, уақи болып оқылмайды Имам Ағзам бәрін оқып, алып бітірген деген ібілістің қарсылық оймен негізделген білімдерді ақыл, деп қабылдаудан да болмақ. Ал жоғарғы дана, данышпан ойшыл ғалым, дін ғалымы, ел билеуші аталғандардың мұндай жетесіздікке түсіп алуына бірден-бір себеп; халықтың рухани өлі болып, жандық өркениетке құдайшылдық негіздегі ата дәстүріне деген сұраныстың болмауына пайда болады.

Сондықтан қоғамның рухани қозғаушы күші болуға тиісті, ақын, жазушылар, философтар, саясаткерлер білімді қауымының кез келген өкілінің өзі біздің талқылап жатқан қауымнан рухани тұрғыда жоғары тұруы да мүмкін емес. Бірақ халық арасында құдайшыл аздаған топтардың бары хақ, ондайлар мұндай іске араласудан, «Көрмес түйені көрмес» деген топтармен байланысып ақыл айтудан да аулақ жүреді.

Біздің ата жолдықтардың, негізгі мақсатымыз, қалайда халықпен биліктің ортақ шешімге келіп, ата дәстүріне қадам жасап, ұлтымыздың мұндай қазынасын арамнан аршып алып; бірлікте, тұтастықта әлемге үлгілі елге айналуға жұмылып меңгеру жолына шықса, деген аруақтардың аманатын жеткізу ғана. Сондықтан кімге қандай деректер шығып, аманаттар беріледі, немесе түрлі ескертулер айтылады, бұл Құдайдың ғана тарапынан деп түсінетін біздер үшін болашағы да, жазасы да беймәлім, хабарды сол қалпында жеткізуші деп білгендеріңіз жөн.

Енді масһабшылар тобының жоғарғы дәрежелі ұстазы болған;

Сманов Абдуғаппар Шәкірұлы; 1970. 2.02 «Жүйесі саннан құралады. Жүрегінде шүкірі бар. Кем кетікті іздейді де отырады екен. Сенімі нық. Ібіліспен жолыққан. Арқанның ұшында тұр. Денеде мес бар. Қарында тұр.Үркектігі бар. Ыстығы мазалайды екен. Атқосшысы адал емес екен. Тізеде тұр. Белде жуан (жылан қаралық) бар. Жүректің көзін таба білген. Әкілігі бар. Сол көзде дерті бар.

Білегі әлсіз. Қуалауға түскен екен. Қорғаны мықты. Кәріптік мазалауда. Басында сақинасы бар. Көп сұрақтар мазалайды екен. Сес көрген екен. Құйымшақта сызы бар. Кәпір жын мазалауда, соққысына түскен. Әйелдермен аразы көп екен. Еріндерінде жабысқаны бар. Кешірімді болуды үйрену керек. Жаңбыра нұр түскенді көрген екен. Құдияр ханың қолдауы бар. Есенқожа әулиенің қолдауы бар екен. Көрмейтінді көргіш. Сөз саптауы дұрыс емес.

Сыпайылық болмаса, адамды адастырады соны білсін, ұғынсын! 7 жарығы бар екен. Шекпенді екен. Анасына көп алғыс айтсын. Ұрпағы көп екен, артында қалдырғаны жерде көкте де бар екен. Денге саулық тілесін тәңірден. Мойынға оралғаны кедергі жасауда. Ақ қағазда шатасы бар екен. Ділмар болған аруағы қолдау беріп жүр. Ірілеп сөйлеген асқазанға зиян. Көрін қаздырып қойыпты. Залымдармен көп табақтас болған.

Жеті рет өлшеп бір рет кессін. Абай болсын дұшпаны алыста емес. Теңіздегі бір тамшы ғана екенін білсін. Сәни ұғымына көңіл бөлсін. Қанағат қарын тойғызады. Ала қарға мен қара қарға соқтығысында ортада тұр. Марал ишан бабаға жол салсын. Жамандар көзі соқыр болып жаныңнан қашады. Шайырлық ілімге табан тіресін. Сөйлеу мәнері (дикциясы) дұрыс емес. Мәуренақыр кезеңінде келген жан иесі.

Қазығұрт тасынан өтсін. Демі кеңіп оңалады. Биліктің көп былығын жасырған. Ескеру алған ек ен. Зейнетін дұрыстасын. Сөз сыбамасын. Қараханид дәуірінде өмір сүрген шайыр ілімді аруағы бар екен. Әкенің назы өткен екен. Береке бірлігі жоқ екен шаңырақта. Ұстаздан бата алсын. Оңалады. Қасқанға қасасқа жолмасын. Өсиеті 7 атадан..» Сонымен бұл дінші ағанымыздың «Бекет атаға өзіңді шалсаңда құрбаның қабыл болмайды» деген сияқты құдайшылдыққа қарсы пәтуа жасап, ірілеп сөйлеп асқазынын жаралап, ішінде жынан месті өсіріп жатқанын былай қойғанда, сансыз сұрақтарына жауап таба алмай жүрегені де хақ.

Алайда аруақтық дәстүріне ашық қарсы болғанымен, ата-баба аруақтары қалайда тура жолдың қисығынан бас тартып, ата жолына қызмет қылуға жол сілтеп жатқаны да Алланың шексіз мейрімінен деп түсіну керек. Жалпы тура жолда болу Құдайлық жүйемен аспан денелері мен жер ана рұқымен байланыста тұрумен хабар алып, шындықты келтірумен байланысты болмақ. Мұндай қасиетілікті толық меңгерген ел билікті былай қойғанда дінші масһабшы, ғалымдар қауымнан әзірге бірде-бірі кездескен жоқ бұл тақырыпта.

Мемлекетеміздің рухани жағдайы ақпартық жүйеміздің қызметімен тіккелей байланысты екені де хақ. Енді осы саланың басшысы болған; Дәурен Абенов Әскербекұлы 1979.18. 04; Раббымыздан дерек; «Бойында сес басым (жындылық). Ойын құмарлығы бар. Еңбек түбінде қыспағы бар. Айналасына мейрімді. Аруағы құздан құлап тұр. Жаны жоғалып барады. Екі серттің кілті бар жанында. Айнуы бар екен. Жетегі жақсы емес. Қаны қызу жан.

Рең басуы әлсіздеу. 2 рет өлімнен қалған. Ақ қағазда суаты салған. Гүлі бәйшешек. Ақ білімді. Сүйегі қуарып жатыр. Даусы ырғақты. Дерті мида. Тербелісте тұр. Жусан қайнатып ішсін ем болады. Ер қуаты жұмсақта. Жастық кірлеген. Қауғасы ылайға толып тұр. Жүректе гүп бар. Маңдайда жарығы бар.Аяқта ілік бар. Қарында мес бар. Сөзі діріл екен. Райымбек бабаға тәу етсе ер қуаты оңалады. Қарасайға жол салса ақ қағазы толысады.

Еріндері құрғап мазасын алады екен. Асқазанда жайсыздық бар. Ақпаратқа көп көңіл бөледі екен. Көзге ілмейтіні көп екен. Жерден нәр алуы тоқтаған. Түсінбеушілігі көп екен. Замандық техника жаңалығына ат салысып үнемі көз алдында жүргенді ұнатады екен. Шекпені кірлеп тұр. Жұрағаты үзіліп тұр. Бала сәбидің көз жасы бар. Ойнақтап от басқан өмірде. Дымнан үлесі жоқ. Кәрі қыздың назы бар екен. 70 жоғалған. Дәні құрма. Ақ сауыт басында, бірақ құны өтелмеген.

5 саусақ өнерлі екен. Жиғаны бар екен. Мал қуаты төгілген. Қанда мергендік бар. Көз жанар сүйекте сыз бар. Тұла бойдан құт қашқан. Махмуд Қашқаридың іліміне жалғанған. Тектіліктің күшмен ғана тұр. Әусілі оң екен. Алқым сүйекте таңбасы бар. Қуық қалтасында суығы бар. Айнаның қарғысы бар. Майдан шебінде қалған аруағы құран дәметуде.»

Ата жолын секта атап, әулие-әмилерге зияртап жерге жалғануды жоғалтумен байлансты ел биліктің шығарған заңдары бүкіл халыққа ғана емес өздеріне де ілімдік ақпартқа жалғануға кедергі болып, ақылдың жетілмей тоқтауымен ібілстің қызметіне тұруға ықпал болып жатқанын осындай ел билігіндегі азаматтардың жанын жоғалтып, тұқымы тұздай еріп жатқанына да айқын көрнісін береді.

Астана қаласының әкімі; Әсет Исекешев Өрентайұлы 1971. 17. 08; «Ұлы ұяда, қызы қияда, бақытты жан ұяның отағасы. Досы көп, сұрауы жоқ. Зұлматта мерт болған ата аруағы қолдайды екен. Сегіз көзде таңбасы бар. Батпаны 5 еліде. Жақ қуысында иісі бар. Бауыр қуаты мұқалған. Темір иген ұста аруағы болған. Болат темірі. 100 кемелі бар екен. Кезінде атырапты байытқан кең пейілді аруағы болған. Дау дамайды шешкен нағашы аруағы болған.

Көздің қарашығындай сақтаған киесі бар екен. Иесі бар жан. Жаудың қолында қалып мерт болған батыр бабасы болған. Жар азабының қиындығын көрген атасы болған. Сүйегі асылдың бірі. Тұла бойда жайсыздық бар. Арқа белде тұтас суық шалған. Темірші әулиеге жол салсын. Батасын алсын. Дирмен ұстаған наубайшы атасы қоладуы бар. Зергер ұстадан бата алған атасы болған.

Жан азабы еселенуде. Түйе киесі бар екен. Төрт түліктің киесі қонған жан. Астарында жатқан сырды ұғынсын. Жаңбыр жауғанда салауат айтып жүрсін. Еңбекте жемісті болады. Наны көп болады. Ысырапқа салмасын. Әр нәрсенің сұрауы бар екенін ұмытпасын. Әр кез садақа жасасын. Дәрумендер ішіп жүрсін. Боза ішіп жүрсін жаңарып отырады. Бастан киімді тастамасын. Екеудің сырын шашпасын. Сырға берік болсын. Міскінге көмек жасап жүрсін. Жүрген жерінде иттің қарғысы бар екен.

Қам, Сам, Япши бабалар аманаты бар екен. Тәрбие қанда тұр ұмытпасын. Көк желектен аспасын. Жемісі алма. Түмен баба қолдауы бар екен. Бас кеспек болса да тіл кеспек жоқты жадына сақтасын. Әділетсіздікке жол бермесін. Қараусыз қалғанды демесін. Иманы таразы екен. Төс белгісі бар. Құрма ағашын отырғызсын. Жайсаңдармен болғанда елдің мүдесін ойласын.

Кеңшілік атасы екенін ұмытпасын. Әкенің аманатын орындасын. Жүрегінда намаз болсын. Аллаға сансыз мадақ айтуды ұмытпасын. Кеш құрым сілтік басудан абай болсын. Жастығы кірлеген екен. Қожалығын адал атқарсын. Нас сүресін оқуды үрдіс қылсын. Мамырда мүжілер сын болады, көтерсін. Өктемшіл болмасын. Алыстан көріп бақсын. Шамасы келгенді орындасын. Көз жауын алғанға қызықпасын. Адам көркі шүберек деген өмірдің алдамшы жұбатуы екенін білсін. Көктемде Арыстан бабаға тәу етсін оңалады.»

Ел басымыздың жастарды ел билеуге тек білімді меңгеру арқылы тәрбиеленгенмен олардың арасынан Әсет мырза сияқты тегінде қасиетіліктің сақталғандарын таңдап жоғарғы билікке ұсынуда да, азаматтық ғылым мектебін ашып, аруақтардың батасы арқылы атқарылса, әрине әділетіліке халық пен арадағы байланыс көпірін сақтауға болатыны сөзсіз. Ал қазіргі таңдағы болып жатқан ел билікпен халық арасындағы аласапыранды ұйымдастырып адамдық жүйе көпірді бұзушылардың сыңар езу, жетесі жетілмей ел басқару тұтқасын ұстағандардың әрекетіне құдайдан жауаптың келетіні де қашық емес. Сабыр сақтайық ағайын! (Қаңтар 2017 жыл)

http://atazholy.kz/

Пікір қалдыру

Сіздің e-mail адресіңіз жарияланбайды. Міндетті өрістер * белгіленген.