II-Аққулық қасиеттің ерекшелігі

Бұқара халықтың арасынан ата дәстүрін меңгеруге, тылсымның құпия сырларын түсінуге, деген ықластылар бүгінгі таңда күн санап артып келе жатқанын біздерге келіп жатқан сұраулармен, ақпараттық басылым бетеріндегі көзқарас пікірлерден аңғаруға болады. Көпшілік жағдайда қандайда бір сауалдың тағдырларына байланысты болып жатқан кедергілерді, ауру сырқаулық қыспақтарды жеңіп меңгеруге көріпкелдерге, бақсы емшілерге және ата жолындағы аққу, сұңқарларға жүгіну заңдылы құбылыс.

Көріпкелдік қасиеттің тылсымнан хабаршылық елшілікке жалғанудың сырын, әр заманға қарай, Раббымыздан түсірілетін аяттарының қағидасы, оны меңгерудің құлшылығын да жетілдіріліп, үнемі жаңадан шарттары қалыптасып отыратынын көбіміз біле білмейміз де. Ал енді негізгі тақуалық шарты өзгеріссіз, қазақ дәстүріне сай сопылық негізде болуы керек. Егер қандайда бір көріпкел қасиетті пенделердің аққу сұңқарлардың тақуалық ұстанымы, намазы бұл ережеге сәйкес келмейтін болса, онда жалғандықтың болуы да міндетті болмақ.

Сонымен қазіргі біздерге беріліп жатқан сауалдардың негіз аққу , сұңқарлардың қаншалықты елге дұрыс ақпарат жеткізіп жатқандығы туралы және қалай, кімдермен бірге зияраттаған дұрыс, деген сияқты көп қойылады. Жалпы зияраттаудың шартында мейлі кіммен бірге барсын, толық киім, дәретті сақтаумен жолды арзан күлкі, ойын-сауыққа айналдырмай тыныштықтта әулие –әмби бастарына құрбан шалып, құран оқып зияраттау керек. Топтың ішінде қалай болса солай жүрген шалбарланған әйел, қолы жеңі ашық, шашына шүберек байлай салған әтірленген сияқты пенделердің болмауы да керек. Ер азаматтарда бас киіммен жеңі , аяғы жабық болу және мұндай адамдықты, дәреті  әрі қарайда күнделікті өмірде де сақтай білуі керек.

Себебі зияртаудан кейін әр пенденің жұлдыздық жартылысына байланысты белгілі бір күндерде Алла тағала тарапына тілегі жетумен жауабы да аян, уахи немесе дем болып енеді. Мұндай жағдайда әрбір пенденің жеке-жеке Раббымыздың алдында есебі қаралып өзіне берілетін нығметі нұры шипалық қуатыда болады.  Енді мұндай құлшылықтың жауабын біреуміз аянмен көреміз, жеңілдігін сезінеміз, тұрмысымызда да өзгеріс болуы да мүмкін, ал көпшілік жағдайда аңғаруға да шамамыз жетпейді де. Бірақ онан зияндылық жоқ, қалайда мұндай әрекетпен шұғылданған пенденің ең болмағанда тағдырындағы алдындағы жамандықтардан айналып өтуге құдайдан нығмет беріледі.

 

Сонымен бірге әрбір жақсылықтың міндетті түрде қарсылығы болып, мұндай ақталудың, тағдырды жүктерден тазартудың амалын, дүниемен бағалап жолдан тайдырушы өз ағайындарымыз, діншілерміз ақылгөйлерімізде де жеткілікті. Азғырудың бірінші түрі; « садақаңды керуенге шығарушылар жинап алып, байып жатыр, дұрысы еш шығынсыз мешітке тиын-тебен беріп, бес уақыт намаз оқысаң болды»,  десе, екінші түрі; «ал енді соншама шығынданып әулиеден не алдың?»- дегендей пікірлер болмақ. Бірінші жағдайдың көбіне масһабшы, дінші ғалымдардың тарпынан болып келегені де хақ. Ал оның білімне, сүнетіне келсек пайғамбармыз; «Жаным қолында болған Алла тағаламен ант берейін, садақдан ешкім кедей болып қалмайды» десе, бұған есі бар пенде тоқтайды да, ал екінші жағдай күрделі. Себебі жан ғылымы, тағдыр туралы қазақтың дін масһабында философия, психология білімінде мүлде білім жоқ.

Керісінше бұл білім християндарда баршылық. Біз ішіміздегі жеті жамандықтың кәпірлік қылық, сөз болып бейнеленуінен жеті жақсылығымызды жанның періштелігін тегімізбен келген иманды жоғалтып, шатаққа алып, масытық ойға түсіп, мұнан өзіміз өндірген тозақтық көлеңкелерміздің қайта оралып аяғымыздан шалып; ауру, жамандық, қыспақ немесе ажал болып қашан  келетін білмейміз. Мысалға тілден шыққан теріс сөздер, дінсіздік, жамандықтар өзміздің жалңаш тәнімізден шықан иіске қосылып өріспен бейнеленіп қара түнекке айналып жылан болып аяғымзға белмізге, мойнымызға оралып жол байлау болмақ.

Сондықтан да, қандайда бір құрбандық қанымен әулие-әмилерге сәлем беріп, Алламызға құранмен мадақ айтып, киелі орындарда осы көлеңкелерімізді саудаға салып, оралған жылындарды шешкізуге, бой көлеңкелерімізді алмастырып отырамызда тағдырымызға жаңадан белгі аламыз. Бірақ Абай атамыз; «Қазақ тұрмас тұрықтап, қызық пенен тыныштыққа» дегендей,егер өмірімізде жамандық болмаса, тыныштықта аман сау жүрсекте, оны құдайдан деп, білмей байлардың дүниесіне көз алартып, жұртана неге мен кем боламын дегендей, сол үшін құрбандық шалып, сдақа бергендей әулие-әмбилер маған неге дүние байлық бермеді, деп алған иманымызды саудаға салып жібереміз.

Артынша мұндай екіжүзділікке бір сынақпен жауап келсе, сондағы зияаратым, шығынданған ақшам босқа кеті, деп ата жолынан теріс айналуға дайын тұрамыз. Енді үшінші жағдайға келсек; Көпшілік жағдайда белгілі бір аурудың, түрлі рухани дерттенудің, ұрпақтармыздың қасіретке ұшрауымен,немесе іштей мазасыздықпен ата жолына келіп, бірі оңалып жатса ал біреулеріміз сол бәз баяғы қалпымызда қалып құдайдан мүлде қол үзуге де дайын болып, теріс айналғандар да жеткілікті. Мұндай жағдайда тылсымнан кім дұрыс ақпарат беріп шығу жолын көрсетеді, деп ізденіп кеткендер және белгілі бір жетістікпен байланып қалғандар да жеткілікті.

Құран арқылы сендерге шипа рахмет түсіремін, деген Алламыздың уәдесі де хақ. Бірақ құран арқылы, деген сөзді ұғыну ғана дін ғалымдарына да қиын шаруа екені де сөзсіз. Құранның әлемнің барлық қозғалысмен жаратылыспен бейнеленіп қуатқа айналатын жеті үні бар. Ақ ұлдың кезінде ерекеше мұғзижа болып, жүректің құлағынан мөрін алып табан арқылы жер анамен жалғанып Раббымыздың түсірген білімі, үнсіз тілімен ғылымы, әулие-әмбилер арқылы аққу, сұңқарлар жүректерінен дыбысқа айналып жұртты батамен кенелткені де жалған емес.

Құдайдың құдіретінде шек  бар ма, ол кезеңде кез келген пенденің жүрек ашылса болды, керемет үнімен аруақттарың сөздерін нақты жеткізуге қабылетті болғаны да сөзсіз. Және жүркте құраның үні болса қолдағы жылу, өрістің де шипалғы артып ордалар арқылы ақақу, сұңқарлар сипаласа болды сауығып кеткендер де жиі зхикметті жағдай болғаны хақ.  Бірақ ібіліс өз әскерімен мұны қалайда меңгеріп, қарама-қайшылықпен жұрты қалайда қисығына бұруы Алла тағаланың үкімне де лайық еді. Сонымен кешегі кереметтер шариғатты, ата дәстүрін меңгеруді тастап қойды да, шетінен ібілстің перілік жүйесін жалғастырушы болып алғаны да жасырын емес.

Мұның бірінші белгісі жүректен үн кетсе қолдан жылыуда шипалық қасиеті де жоғалады. Ендігілердің дем салмақ түгіл, құшақтап жатса да олардың жүрегіне жер анадан келетін құранның үні жоғалып, керісінше уға айналып, зиянын да тигізуі ғажап емес. Қазіргі таңда бұл жанның халын анқтаудың оңай тәслі бар оны алда түсіндере жатармыз да. Сонымен ата жолының соталып қудалануына да құран үнінен жаппай ажыраған, суықтық жындарға жалғанып алған өзіміз себепші болдық десек жалған емес. Енді қазір кім дұрыс, кім бұрыс жүреді оны түсінуден қалған, есті қауымдықтар ата жолынан теріс айналып, көбіне амал жоқ бұрын әйтеуір жақсылыққа жетекен, құдайдың хикметімен рахметіне жолығып көргендер, сенделіп ілесіп жүру ғана қалды.

Құдайдың қазаққа түсірген мұндай бағының жоғалуына ел басшыларымыздан бастап, білімді қауыммен, діншілердің мүделі және қуанулары да сөзсіз. Себебі ақиқаттан хабар шындық келсе, халық рухани оянып, өздерінің де қателіктері білімсіздіктері жарыққа шығып, масқара болатындарын ішіндегі перілері де білдіріп тұрады. Сондықтан мұндай құдайсыз және кәпір елдердің салтымен өмір сүріп жатқан қазақ елінде ата жолының ғылымын зерттеуге де әзірге жол бермек түгіл, білімді қауым, ел билеушілері мен дін ғалымдары керісінше қалайда кедергі жасаумен елге түсетін Құдайдың лағнетін артыра бермек.

 

Өздерінде жоқ нәрсеге ақылдық қорқынышпен қарсыық білдіруі жаратылыстың заңдылығы. Ал бұлардың ақылын өсірмеуге перілердің қызмет қылып жатқаны да арсыздықты ашық қолдаған саясатымын да куәлікке жетеді. Олардың кедергілеріне, заңмен шектеген арсыздықтарына біздер күн сайын кездесіп, отырамыз. Оған жауап болып түсірліп жатқан елге азап, апатарды қияметтің сынағын, яғни Раббымыздан келген хабарлардың керегін халыққа жариялап отырғанмен, баяғы жартас сол жартас қалпында қалғаны да хақ. Мұнан енді шығатын жол да ата жолындағы аққу, сұңқарлар болғанымен, ал негізінде ата жолын меңгеруге тырысып жүрген білімде, ілімде ізденіп жүргендер ғана алып шыға алады.

Себебі аққу, сұңқар аталғандардың басым бөлігі, ата дәстүрін толық ұстанбай, ұстанғандардың өзінде екі жүзділік тұрғысында ғана. Көпшіліктің көзінше періште, жеке қалса қайтадан албастылық, шайтандық, кәпірлік қалпына түсе салады. Ал тақуалық қылып көріпкелдікпен жұртқа бата шығарып, дерек алып беріп жүргендердің көпшілігі білімсіз, құранның үніне жалғанбаған яғни жындық екі аралық дүниелік өмір тіршілік тұрғыдағы деректеремен ғана шұғылданады. Олар батаның және көріпкелдік деректерді жұрттың өрісінен айнасынан алып, өзіне қайта қылықтарын айып берумен шұғылданады. Аз ғана қасиеттілер бар орташа түрде меңгеріп, олардың да құранның үнін таза меңгеріп батаның құпиялығын сақтап жүруге тәндік тазалығы жетпей жалғана алмай жүргендер болып келеді. Тәндік тазалықты шариғатпен  тек сыртқы бойды түзеумен айналысып, ал ойды түзеуді тастап қойғандар да жеткілікті.

Ақ батаның Ақ ұлдың кезінде қасиеті, хикметі де болып, жұрттың бата алып беруші әсірсе аққуларды, әулие, пір санап алуына тура келді. Себебі рұқтың үні жер анамыздан табан арқылы келетін болғандықтан еркектердің аяғында пердесі болып, әйелзаты тез жалғанумен ерекшеленеді.Сондықтан кімде құпия дерек болса, сол пенденің де әулие аталып, елді  басқаруға ақыл айтуға мүмкіндігі де артық болмақ. Керісінше ел билеуші мен дінші, білімді қауымының кімде көп кітап білімі, дінде тәпсірі болса, сол дана жұртқа ақыл айтуға лайық деп санайды. «Ілімен білім ортасын тапсаң бүлін» деген ғылымсыз екі жағы да жындылықтан хайуандықтан босынып шыға алмағандар болмақ.

Сонымен ата жолыны шынында ілімнен дерек келітіріп жүрген әйелдердің басқаруына көшіп, бұл әдет күні бүгінге дейін әзірге орнын берер жәй жоқ. Сондықтан ібіліске де әйелдер арқыл еркектерді басқару оңай және әйел жаратылысынан ілімділік жағдайында көріпкел пері болуға тән. Дінші масһабшылардың көріпкелдіктен өлердей қорқатыны да перілікпен күресуге, сопылықты жетілдіруге дәрменсіздіктерін түсінуден болмақ.  Менің жеке басымнан өткен уақиғалардың ата жолында үнемі осындай көріпкел пері әйелдермен күресудің баяндарынан екі үш кітап жазуға да болар еді. Және үнемі жеңіліс тауып та келемін.Себебі біздің қоғамдық жүйе де ел биліктің саясатыда, ел басшыларына бастап еркектердің етекбастыға айналуына ғана бағыталғаны хақ. Оған да жәй ғана мысал келтіре кетейік.

Соңғы ең үлкен жеңілісім, Мұхаммед пайғамбарамыздың аруағы мені ібіліспен кездестіріп, ол менің мойнымнан ұстап қылғындырып, әзер дегенде жеңген едім. Сонан енді сені әйеліңнен ұстаймын, дегенін де түсініп, қанша қамданғанмен өзімнің бәйбішемнің қалай перілікке жалғанып кеткенін байқамай, түрлі сынық кедергілерге тап болып, ақырында үйден қашып кетуге, құранның үнін қалайда сақтап, қайта көбейту үшін күресуге тура келді. «Пәледен машайық қашыпты» деген де осындайдан болар шамасы. Шәкәрім атамыз; «Кемпірімнің жоқ қуаты ғылымнан жоқ суаты» деп бір ғана сөзбен түсіндіріпті өзінің неге үйден безіп кеткенін.

Енді бұндай ібілістің қандайда бір тақуа керемет қасиетіт әійедің өзін оңай қақпанға түсіре алатына да көзді жеткіздік. Мұндай жағдайда әйелзатның жүрегіне қарсылық еніп, қолында уы пайда болып қолынан тамақ ішудің өзі қауіпті болмақ. Сондықтан да  әйелзаты үнемі тақуа еркектің бақылауында айтқанын екі етепей орындамаса, өз бетімен түс көріп, оны құрансыз сезімен жорып әрекет етсе, онда перілік жүйеге оңай жалғанып кетеді. Бұл жағдайда құранда Мәрием анамыздың Зікірия пайғамбардың бақылауында болғаны үлгі дәлел болады. Сондықтан ата жолын терең зертетп түсінгісі келген құранның үнін танғысы келген текті ер азаматтарға бірінші білім, ілімді құранды, шариғатты дұрыс меңгеріп, намазда тақуалықта жетістіке жету керек.

Сонымен ғана Раббымыздың біліміне жалғанып аянмен жетекке алынып, ақ пен қараны ажыратуға мүмкіндік терезе ашылады. Әрине аянмен барлық қажетті ақпараттарды толық алу мүмкін емес, сондықтан да құран үніне жалғанған тақуа аққудың болуы да қажеттілік. Ең қиыны да осыдан басталады. Себебі әйелзаттарының түс көру қабілеті еркектерден әлде қайда артық, сондықтан олар кез келген түсті аян, деп қабылдап, сонымен жүруге дағдыланып, бірақ ібілістің қызметіне тұрып алғанын аңғарудан қалады. Мұндай еркеке бағынғысы келмейтіндер; «..мен Ақ ұлдан аян алып сонымен жүремін» деп өзі де, соңына ергендерде адастырып жүргендерде жеткілікті.

Себебі пайғамбарымыз ғана шайтанның кейпіне кіруге, пайғамбармын, деп алдауына ғана жол жоқ. Қалған кез келген әулиенің кейпіне ібіліс кііріп алып алдауы да оңай. Ал мұны тексеріп отырудың да өзіндік құпиясы әдістері де бар қазіргі таңда. Осыдан бір жыл бұрын Ақ ұлдың өзге пенденің бейнесінде келіп, Ақ атынан менімен сөйлесіп, сұқбат құрана кейін ақ ата жлана шайтаның Ақ болып алдауға кіріскенін ұққан едім. Маған басқа бейне болып Раббымыздын белігісін бергенімен, ал құранға жалғанбаған, тазалығы төмен аққу, сұңқарларға әсәрсе өзім білем дейтін еркектерді мойындап бағынғысы келмейтін, кезінде кермет аққау аталған  әйелзаттарына әрине  Ақ ұлдың бейнесінде келіп ақыл берері де сөзсіз. Сонымен енді мұнан да шығар жолды Раббымыз біздерге ашып оныңда өзіндің меңгерудің қыр сыры да бар…(жалғасы бар Шілде айы 2017 жыл

Пікір қалдыру

Сіздің e-mail адресіңіз жарияланбайды. Міндетті өрістер * белгіленген.