ҰЛТТЫҢ РҰҚЫНЫҢ КІЛТІ ДІЛ ҮНІНДЕ БОЛМАҚ! 

Әрбір ұлттың діл білімі ұлттық үні- ар білімі яғни рухани кілті болмақ. Ал енді ұлттық үн сөзден яғни сөз ғылымынан ойының білім үні болып, еркектің шауқаты арқылы әйелзатының қанына, білегіне жазылып әруаққа,тағдырға айналу сыры бар. Негізгі құпия білімі жүрек арқылы, жүрек көзімен аспан денелері жұлдыздарға жанаттық біздерге ұждан періштесі болып қосылып отырады.

Енді жараталыста жеті үннен тұратын екі сипатты Алланың жер бетіне түсірген елшілік тілі болмақ. Бірінішісі музыкамен барлық жаратылыстың қозғалыс үні сөзбен бейнеленсе, іекіншісі құранның жеті үні барлық адамзаттың білімі, ғылымы өнерінің тегі болып бейнеленеді. Сонымен құраның үні өмір, музыка желдің үні жаратылыстың қозғалыстың өзі болып ; бұл екеуінен әр ұлттың діл білімі сөз ғылымы бір тіл білімі пайда болады.

Біздер сөзді дыбыстау арқылы ішкі үні ой ұлттық діл біліменен болып, белгілі дыбыстарды таңбаға айналдырамыз. Таңбаға жан беретін дыбыс, дауыс емес жүректен шыққан ділдің үні болмақ. «Жүректен сөйлеу» немесе жанды сөз дегеніміз діліміздің үнімен сөздің ойын нақты бейнелеу болмақ. Олай болса, біздің қазіргі керилица (кер) таңбамызда ұлтымыздың жанының үні, аруақтық жүйесі аспан денелернің де үні қосылып отырады.

Кер жазуы орыс ұлтына тән бола аламайды себебі таңбасы 9 белгіге үні аз. Қазақ үнінің яғни сөзінің ұзындығы арап елінен бастап, барлық елдің үнін өзіне алғаны да хақиқат. Демек латындардың барлық үні қазақтың дысты меңгеру тіл білімде бар, керісінше қазақтың дыбыстары өзге елдердердің таңба үндерінде жоқ.

Ал егер латын таңбасын алсақ, оның жаны бастан латын елдерімен жер, көкпенен де жалғанып тұрғандықтан ұлттық ділдің үнімен сәйкестіктен ажырайды, қазақтың ұзын сөзін сыйдыра алмайыд да. Таңбаның сийымдылығ біздерге қарғанда өте аз сондықтанда жансыз сөз сөйлеп, жазып, алты жанымыз жетілмеудің көкіректен көңіл үнінің жоғалуына соқтырады. Сонымен бірге көз ауруларында артырады.

Себебі біздің ғалымдарымыз малдық қуатпен сөздің байлығы артуымен, замандық көңіл күйіміздің қозғалысына қарай дыбыстың қуаты тербелісі де өзгеруін қайдан білмек? Үн тұрақты, ұлтымыздың жанымен байланысты оны өзгерту, бейнелеу пенденің қолына берілмеген. Ал дыбысысыз даусымыз жанға тәуелді түрде; «»Елу жылда ел жаңа, жүз жылда қазан» деген қағидаға бағынады.

 

         II-ҰЛТТЫҢ РҰҚЫНЫҢ КІЛТІ ДІЛ ҮНІНДЕ БОЛМАҚ! 

Жаратылыстың үш түрлі ғылымның негізінде 3 негізгі үннің жүйесі бар. Үн арқылы барлық жаратылыс Алла тарапынан басқарылады. Құранда ашық аятпен; «3-тің төртіншісі, 5-тің алтыншсы Алла» дегенді. Адамзат өмірінде; Үндік жүйенің екі сипаты нәсілдік және сезімдік болып бөлінуінде ашық білдіреді. Нәсілдік әлемге ортақ тіл білімімен, ал сезімдік ұлттық ерекешелікпен діл біліммен байланысты болуы шарт. Енді жалпы әлемдік, жетік «к+үн-дік» жарықтық сипатында;  Бірінші үн құранның жеті үні, екіншісі музыканың 7 үні, үшіншісі әр ұлттың ділінің әйелдер жанының ақтың үні болмақ.
Егер ұлттың діл қуатты таза болса, онда қазіргі ел биліктің көптеген саясаты мен білімді қауымның түрлі жобалары да халықтың ақылмен ұғымы қабылданбас еді. Мысалға;  Үш тілмен ғылымды болу, атыңды қазақшалап текті болу, латын таңбасын алып, ана тілін сақтау, деген ойларды қазақ қыздары, әйелдері мақұлдап, өздері оған орындауға кіріспесе, онда ұлттық діл-жанның қарсылығы болып, қандай күшті жынды әпербақан білімді еркектерде амалсыздан, жүректен шыққан қарсылық үнге көніп бас тартуға тура келер еді. Әйелдер қарсылық білдірсе, онда оған жастардың еркісіз қосылып, төңкеріске дейін тұратын жындылыққа аусатыны да хақ.

 

Бірақ ібілістің ұрпақтары болып алған, ел билеушілер алдын -ала  «гендірлік теңдік»  және құдаймен қаланбайтын мыңдаған заңдар шығарып, әйелдермен , қыздарымызды арсыздықтың батпағына батырып, мұндай діл үнінімен болатын ұлттық ар білімнің қарсылықтарын жойып алып, енді кез келген Құдайға қарсылық жолдауды керемет даналық, деп қабылдайтын жағдайға жетік ау әйтеуір. Сондықтан әйелдердің еркін мұндай арсыз істерге тартып, мақұлдатумен дүние салтын өзгетумен жастарды да айдап салуға, немесе белгілі бір шеңбердің, білімнің, діннің аясында ұстап тұруға басқарылуға да қолайлы жағдай туындайды.  Ал мұның басында кімдер тұр екен деп сұрайсыз әрине?

 

Бұлар негізіне сырты қазақ іші кәпірге айналып болған, ақ жаулық, ар-ұяттылықтан қорқатындар, оған қарсы әрекет қылушы кез келген екі қазақтың бірі және естілік жасқа жеткен үлкен еркектердің басым көпшілігі болып, аз ғана ділін сақтай алған әйелдердің қарсылығын мүлде естіртпеуге күресіп жатырмыз. Бұған дәлелді жалаңбас, қолы жалаңаш етекбасты еркектердің бар салада ақыл айтып елді рухани жаңғыртпақ болып, бірақ арам лайлы сумен құранға арастырып, намазхан, дінші, сопы болып, аруақтарын суғарып жүргенін білеміз бе? Сопылықтың жолындамыз немесе араптық дін салтын ұстанушылар әйелдерін тежеп, шектеумен ер азаматтардың ісіне көп араластырмай ештемені білдіртпей мәңгүтікпен ұсатуға неге құмар?

 

Себебі орта топтық тұрғыда (масһабтық) ділдің өркениеті керек емес. Сондықтан өздері де сол дәрежедегі діннің топтарына жалғанып, әйелдер қауымының ділінде шектемесе бәрбір қарсылықпен өзінің түп негізін, қазақтың әулиелігін іздеп кетеді. Масһабшылардың көркелдікпен күресіп түс көрудің ғылымынан бас тартуында да астарлы негіз жатқаны хақ.  Негізінде көріпкелдікпен байланысты әулиеліктің қандай сипатына да әйелдер қауымы ғашық, меңгеруге құштар болып келеді. Бұлда ділдің, жанның ғылымды құштарлық  әрекетінен. Сондықтан әйелдер қауымының білімді, ілімді меңгеріп еркектермен таласып сынақ болып, мұны үнемі Құдай ісімен аруақтар арқылы басқарып отырмаса, дін ісі шариғатпен жүргенде бәрбір әйелдердің басқаруына перілік жүйге бағынышты болып алады.
Масһабтық тұрғыдағы ғұламалардың Құдай ісіне бейтарап қарап, көріпкелдікті мақұлмайтыны да осындай әйелдер қауымын үстемдігінен діннің қиянатқа айналуынан қорқудан пайда болғаны да сөзсіз. Бірақ қандайда діннің дәрежесі болсын, Құдай ісімен басқарылмаса әйелдердің ықпалына түсіп, перілікке айналуы сөзсіз. Мұны қазіргі таңда кез келген мешітке барсаңыз арсыз қатын, қыздармен етекбасты жалаңаштыққа құштар ерлердің намаз оқушы болып алғанын көруге болады.

 

Жанның мейлі қандай жағдайында да ықпалы дүние тіршілігінде басым. «Атам елді билейді, әжем атамды билейді» деген бұл жағдайды. Қай жерде болсын бүгінгі өмірімізде жалаңаштықтан жиркенбейтін кез келген жерде еркін өмір сүре алуына да осындай жетесіз еркектердің өзі мүделі болып жатқаны да айқын көрніс беріп жатыр.  Діліміздің азып, ұлттық үннің ар үнінің жоғалуына;  Қазіргі таңда атыңды қазақшала, деп Құдайдың ескертуін қарсылығын жариялағанмен, әкесі мен атасының есімін тозақтық атымыздың жұбы қылып, енді арсыздық деп қабылдамақ түгіл, мақтанышқа айналдырып алдық. Қанша білімді ақылды деген еркектерге ескерткенмен, олар сол заматында ұмытады немесе өзіңді мазаққа айналдырады.

 

Мұның негізгі себебі; діл үнінде болып, мұндай істерді еркектер бастап, ұрығы арқылы әйелдер жанына, білегіне қарсылық болып жазылып, енді әйел, қыздарымыз еркектің атын өзіне жапсырып алғасын, ол әдет қан арқылы жанға жазылып, оның үнін біздер еркектер барлық жерден тамақпен, төсекпен ауадағы жалаңаштықтан шыққан қанның сасық  иістерінен, бастан шыққан теріс ақыл- ойлы иістермен өкпемізге тікелей алып қанға жазып жатырмыз. Ал қандағы қарсылықтарды жағу үшін тақуалық ұстанып, дәретсіз дайындалған тамақтан бастан бас тартып, қатыныңды да тәрбиелеп алу, бұл замандағы кез келген еркектің қолынан келетін іс емес.
Енді дінді меңгеріп, тақуалық қылып жұртқа үлгі көрсетіп жүрген әйелдердің өзі әке, ата есімдерімен қоса аталуды арсыздық санамайды, демек үні жанға бекіп алған, енді бұл ұлтымыз үшін әдетке айналып, ақылдың негізделуі шарлану болмақ.  Ел басшымызда; «қазақ елі енді қатындармен теңеліп болдық, кез келген қатынға ел басқарта аламын», -деп бекер мақтанды ма әлем алдында. Бұл шынында қазақтың рухани ділдік кодын, кілтін ібіліске басқаруға бердік, перілердің үстемдігі толық орнады, дегенді растау еді. Енді келесі кезең дыбысыңды ділдік үн, деп атап латының таңбасына байлап, Алланың қазақ ұлтына иіріп берген «днкалық», жандық жібін үзіп, үніңді латының елдеріне жалғауды тағы да әйелдердің, қыздарымыздың дұрыс, деп қабылдауымен оңай атқарылып жатқаны және мұны ел басшымыз, енді еріксіз орындатып, оған қарсылықтың да әлсіз болып жеңіске жетеуіне де сенімді.

 

Расында солай болады. Себебі ел басқарушы ақпараттық жүйенің басындағы және мұны меңгеруге саналыққа жетуге тиісті үлкендер қауымы дегеніміз, түгелдей ата дәстүірін тек сырттық бейнесін алып, ал үш байлығын меңгеруден бас тартқандар. Ақ жаулық байлығы енді олардың ұрпағы түгіл, өздерінде тегінде де жоғалтып алғандары хақ.Алламыздың иіріп берген жібін үзіп, өткен заманның бір кезеңіне жалғап алған масһабшы, тарихатшылармыз, енді мүлде бөлек өздерінше мемлекет болып алған. Қиялдар әлемінде өмір сүріп, олардыңда бұл жетістігі өздерін қолдайтын ділі әлсіз, бұрынғы ескілік заманың нәсіліне жалғанып алған әйелдер қауымының көбейуімен де байланысты екені сөзсіз.

 

Ал енді ата жолына келсек; алғашқы басталғанда әйел бастап (ақ ана) онан еркекке ауысқанымен де негізінде қазіргі таңда көрпкелдікпен перілікке жалғанып алған «аққу» әйелдердің басқаруында тұрғаны да хақ. Мен сияқты әйелдердің ықпалынан жоғары тұрмақ болғандарды жабылып қудалап, артынан өсек ертіп «қайда барсаңда Қорқытың көрі» деген рухани кедергіге тап болып, Қорқыт бабамыз сияқты ел аралап үнемі қозғалып, аққу дегендердің өзіне көп сене бермей, жаңадан қайта дайындап деректерді тексеріп жүрмесе, бір жерде отырып ата жолын меңгеру мүмкін емес.

 

Бұл сынаққа бір емес екі рет түсіп, тіптен өзмінің ең жақын деген жұбайымның өзіне пері еніп алып, бала-шаға шешесін жақтап, амалсыздан «Бәледен машайық қашып құтылыпты» дегендей, яғни Шәкәрім атамыздың; «Кемпірімнің жоқ қуаты, ғылымынан жоқ суаты» деген сөзін тәжірибеден өткізіп барып, ұққан жайым бар. Алдымен жанда әйел қанында ділдің қуатын көбейтіп өсірмей, кейінен оны басқаруға да Құдайдың өзінен аруақтар тарапынан жәрдем болмаса ғылымды меңгеруде әйелдердің әлсіз болып, еркекке амалсыз бағынбаса, ібілістің қармағына түсуінде біле жүріңіздер. Ібілістің перілік жандық тұрғыдағы екінші (біріншісі рұқпен) кедергісі; Мойыннан ұстау дегенді, әрбір еркек меңгеріп жеңе алмаса, тура жолға әйелдердің жанынсыз есік ашылмайды да. Сондықтан да; Үннің қарсылығының ықпалын, күшін түсініп сырын меңгермей дінде қиянатсыз, иманда шатақсыз, ойда мастық болмай тіршілік ету мүмкін емес.
Енді бұл рухани соғыста, елді мұндай ақылдың негізделуінен, шаңберленуден тозақтық азапттардан алып шығатында, ділін таза ұстауға, талай ғасырлар бойы әлсіреген тегін жетілдіріп, қасиетілікпен өсіріуге ықыласты әйелдермен, қыздарымыз болмаса, еркектердің күшпен, заңмен тиып алып шығуы мүмкін емес. Мұндай қанша мықты еркектің өзін ділі азған бір арсыз, ұятсыз әйелдің суық қолынан тамақ ішсе болды, асқазанын арамадап, жетелігін жауып, қайта мастығына түсіп алып, «Көн жібісе қалпына барады» деген жағдайға ұшырау заңдылық болмақ.
Қазақ ұлтының ділі ата тегінде бар әлемнен жоғары тұрғасын, қандайда бір замандық қозғалыстарды тез қабылдап меңгеруге қабілеті болып және білімде, өнерді әлемнің бар арсыздық әдебін, жай күйін, музыкасына дейін тез меңгеру қабілеті де зор. Мұны Абай атамыз ақылдың талабы дегенді. Сондықтан да жаратушымыз ұзақ ғасырлар бойы қазақ елін, іліммен тазалықта ұстап, білімге жол ашпай ділін, ақылдың талабының бикітгін құс жолына жалғанумен, ар үнімен өріп өсірген. Енді ділді биіктіктен әлемдік кеңістікке өркен жайдырып, біліммен қуаттандыруға да сынақ түсіп, мұны біз орыс елі арқылы тез арада меңгеріп, әлемнің де алдына шыға бастағанымыз жалған емес.
Демек, қазақ елінен енді бағзы замандағы әулиеліктің, ілімнің жоғарғы дәрежесін биіктігін көк мүлкіне жалғанудың көріпкелдікті құс тілін меңгерудің жүйесі қайта басталса, әлемнің бәріне ақыл айтушы рухани көш басшы болып кетудің қаупі бар.  Сондықтан да ібілістің өзі тәрбилеп, елге ақыл айтып, басқаруға қойған ұрпақтары қалайды астыртын түрде діліміздің үнін; үш ғылымдық жүйеден, құран үнінен, ұлттық меңгерген мирас аманат тылсым кітаптарынан ажыратумен, өзге ділі әлсіз елдің кітаптарына астыртын таңбамен жалғанып тұрған жан үніне жалғанумен айналысуы да заңды құбылыс.  Қаншама жылдар бойы керелицаға жан берген діліміздің тылсымдық жүйесінің жерден ажырап, өзге жерлік енді латын таңбасына жан қосуы мүмкін емесін, ібіліс қана жақсы біледі де ел басымызға әдемі қылып көрсете біледі де.

 

Олай болса, перлік жүйемен басқарылып тұрғандықтан; құранның үнінен, аманат аруақтық, кісілік кітаптарымыздан ажыртауды масһаб ғалымадарынан бастап ат салысқасын, қалғандары қалай қарап тұрмақ? Ел билік және білімді қауымдықтардың дүние ісінде көптеген жетістігі ібілістік перлік жүйенің жәрдемі арқасында болғандықтан, енді оның ықпалынан шығуы да қарсылық қылуы да мүмкін емес. Ел басымыздың өзі алғашқы ел басқарудың тұтқасын ұстаған кезде ділі қуатты болып,  қазақ ұлтының рухани құндылығына деген махабабты дұрыс болғанымен, кейіннен білімді дүние тапқыш, бірақ рухани тұрғыда ақымақтармен, арсыздарды өзіне жәрдемші қылып, атақ дәрежемен марапаттап елдің тышыштығын сақтайын, деп өзіде солардың оқпанына түсіп алып, енді құрбақа сияқты  рухани әлемді  құдықтан қарап бағалайтын күйге түсіп алғаны да жалған емес.

 

Және де арсыздықты салт қылуға шет елдерге еліктеуден «сынықтың басқасын бәрі жұқпалы болғаны» да расталды. Ділі азған қатындармен ханның төсектес, табақтас болуынан артық ібілістің қақпаны жоқ. Ал қазіргі ел басымыздың арқасында жеткен жетістік дегенің өзі, қазақтың тағдырына ділдік қуатымен жанының байлығымен, ұлттың сөз ғылымның бақшасымен байланысты тез меңгеруге берілген Құдайдың нығметі болғаны да хақ.

 

Енді мұндай дүние ісіне перілік тұрғыда ібілістің жәрдем беруіде түбінде рухани оянады, деген қауіптен болып, енді өзіде демалысқа шығып, оның ұрпақтары қазақтың текті аталған білімділері болғасын не сөз? Сондықтан қалайда қазақ әйелдерінің тегі мықтылары оянып, ар ұятын іздеп, қанын тазартуға тұрып, табан, аяқ-ақ босағаларын қорғап, етегіне сана қуатын жинауға тұрулары ғана қазақ елін арсыздықтан шығуға жәрдем болмақ. Бірақ қазіргі таңда мұндай әйелдерге  де кедергі жасауға,  еркектердің жетесіне сана қуатын беріп, өзіне де ізденуге мүмкіндік бермеудің ібілістің амалын, барлық қоғамның жүйесінде, рухани жаңғырудың жолдауынан да табуға болады.
Рухани жаңғыртушылардың өзі жалаңбас кәпірлік салтты ұстанушыларға берілгенің өзіне осындай астыртын, қанға еніп алған, ібілістің перілік ықпалынан туындаған. Қазіргі таңда бұл қауымның ел басымыздан бастап болашақта масқара болатын, бүкіл әлем таң қалып зертейтін жан ғылымнан құпия білмдерін де алдын ала түсіріп көрсетіп қойғанды. Мұны біз асықпай тәжірибеден өткізіп жатырмыз, бірақ әдейі білімін жазбаймыз, әбден білігіштер жазып мақтанып болсын, түбінде болашақ арта келе жатқан «қозы» жастарымызға мирасқа аманаттап ұстатармыз.
Сондықтан қазақтың діл білімін, қазынасын үнді латынмен таңбалғандарды масһабшы діл аздырушы діндарларды, жалған сопыларды, мақтаншақ жынды білімдарларды, әпербақан, есерсоқ ел билеушілерді де түбінде әлем алдында ата жолы ақау, сұңқаралар мен тектілері атынан масқара қылатын да күн туады ағайындар! (Шілде айы 2017 жыл)

****   ****

Пікір қалдыру

Сіздің e-mail адресіңіз жарияланбайды. Міндетті өрістер * белгіленген.