Тарихшы, шежіреші сопылық ілімді зерттеуші кімдер?

Қазақ тарихында білімді меңгерумен, әлем жұртының барлық өнерлерін қоса алумен байланысты мұндай заман оқиғасы болған емес. Сонымен бірге әлемнің барлық дағдысын, әдебін, салтын алып білімді болған пенденің барлық жағынан да құрметке атақ шенге лайық болып алғаны да жасырын емес.

Дін тұрғысында да ілімне пайда болған білім тәпсірлерін көберек меңгерген дін адамы ғұлама, хазірет аталып, құлшылық сәждені артығырақ орындап, тарихатшы сопы аталғандарда осы әдетті тектілікке, әулиелікке санайтын болғаны да жасырын емес. Сонымен құдайшылдық Құдайдан жол-жоба алып, заманға сай түсіретін шындық аяттарын аз ғана топ ата жолында келтіріп жатқанымен әзірге оған мойысұнатын білімділер көкжиегі көрінбейді де.

Мұндай рухани жағдайда тізгінді мал табар ел билеушілер жол табуды да қолға алып қазақ елін онан сайын қияметің сына байлап беруге жол берушілерде осы бідімді, шенді атақ абыройлы болған шығармашылық өкілдері екені де хақ. Енді сайт беттерінде жалпы шығармашылық өкілдерінің өз ара дау-дамайда болып, ортақ шешімге келе алмай жыл өткен сайын күрделіп келе жатқан қазақтың шежіресін тарқатуға тоқталып көрейік.

Бұл салада кімде білімнен, бір кітаптарда шетел елдердің мұражайларында қалған дерек болса, соны кім алдамен тауып аршып алса сол пендесі; ғалым, тарихшы немесе шежіресі аталатын болды. Дін тұрғысында тіптен оңай ғұлама да теологта және «ПХД» доқтырлық шендерде пайда болып, олардың негізінде қарапайым жетесі де толық емес және алты бұтақты иманды да меңгере алмағандарын (маңдай көздің ашылмауынан) бұқара халық біле қоймас.

Қош сонымен осындай шежірешілік қызметті өзіне тауып алған және сопылық ілімді зеретуші болып, кісілікте жас жағынан да басқа білім жағынан да озық тұрған, Адай аталығының өкілі және өзін тыңдата біліп жүрген ағайынды мысалға алып көрсек. Енді бұл сынымызды оқырман қауым дұрыс түсініп, бұл кісіге аяқ кимін де алып беруге жарамайтындар елге жоғарыдан ақыл айтып, рухани жаңғыртуға атақ шенді болып, жүргендерінде біле жүрсін.

Сайтағы өз ара пікір сұқбаттардан үзінді келтірсек; Токберген Байтасов Қожырабай мырзаның білімді тарихшы екеніне күмән жоқ. Тарихшылар осындай болуы да керек. Ал шежіреші де, сопылықты меңгеруші,зерттеуші тақуа да емес екенін өзіде дәлдеп жұр Адай ұрпақтарын жаңылыстырып періге қызмет қылып.

Muhambetkarim Kozhirbay Осы Сіздің менің кім екенімде қандай шаруаңыз бар?

Muhambetkarim Kozhirbay Мен қазақ шежіресін жəне Сопылық ілімді зерттеушімін. Сенсеңіз де, сенбесеңіз де бар-жоғы осы. Қазіргі зерттеу аясы тап тар болып тұрған тарих ғылымы мені қызықтырмайды. Оны қазір бүкіл əлем зерттеп шегіне жете алмай жүрген жоқ па?

Токберген Байтасов Аруақты айтып тарихын тарқатып жүрген әрбір қазақтың қасиетті ұрпақтарына Құдайдың хабарын жеткізу міндетім. Мұнан не жамандық келмек? Перліктен арылыңыз!

Оқырман қауымға мұның алдында да бұл кісіге талай сын айтып және шежіресі, сопылық ілімді зертеушінің рухани дәрежесін қасиетлік сатысының 27 белгіден тұратынын Рабымыздан сұрап баян қалған едім. Енді Мұхаммедкәрім Қожырабай ұлының (1950. 26.11) өз аруақтары арқылы Раббымыздан рухани жағдайын, ішкі дүниесінің мұндай тектілікке сәйкестігін сұрап жариялап көрсек;

Раббымыздан; « Атыңа затың сай болсын, деп ақ ана, қара бидай қол саусақтарымен маңдайды сипап, тәу еткен заман –ай. Құран дастаны жүрегінде жатталасын, Екі иыққа жолбарасты отырғызар ұрпақ деп, сенім артқан ата-баба аруағы тіл көзден сақтасын деп, дұға еткен еді ата аналарың!

Бүгінде әр пенденің бірі болып, іздемпаздық танытқанмен Аллаға жақындай алмадың. Берері мол еді Алланың. Әлі де кеш емес. Маңдайды үш бұрыштап не табасың? Жан-жағыңды жия да алмадың! Біреуге бірдеңе айтпақ түгілі Алла алдында сыналасың! Түсінбесің маңдай көз жабық. Көкірек пендешілікпен толы хикая. Іш құрлыс толы шырын. Ішті тазарта білу керек. Аларың мол болар.

Дәретсіз тағам бойды мес етіп жатыр. Ата-баба аруағына жалғанам деп сызба сызасың. Кімге аян кімге жұт дегендей. Дедімай-ау әніңменен жүре бергенің дұрыс еді. Бас қатады, тілерсек тіліктеніп. Буын-буында бойларыңда байлам бар. Қуық бездерің ісінуде. Асқазанды жара басу басталуда. Қолтық қолаңса, іш дәрет алуға қол жетпей, жуылуда шала болып жүр.

Үш айдай ем алып тазаланбасаң талайлы өкінішпен өтер күндер мол болар. Ашу ызаны артқа таста. Кең болсаң кем болмайсың. 9 дүре, 7 қылыш еммен тік тұрар пендем деп Ақ иректегі Арыстан бабаң қолдау салуда. Қайназардай қас батыр сынымен бақылап тұр. Қарқара төрінен нағашы ата-бабаларың қолдау салып жатыр. Емге жетеленерсің! Айша анаң шаңырақтың төріне үкі қадап, тылсым төрінен жетелер жетістік бар.

Шежірге кірістірер толықтырар ата-баба аруағы үн қатып тылсымның төрінен аяндатар кез жетті. Қыспаққа түсе берме! Тектілікті сақта! Тұмар анаң қолдау салды жарыңа. Шаңыраққа келім-кетім пенделер дәретсіз келіп жүр. Адаспаңдар ата-баба аруағын жанатқа сүйрер ұрпағым, деп бата беріп тылсымнан үміттерін артып тұрған жайы бар!» (Көкек-Мәуліт айы 2018 жыл)

Пікір қалдыру

Сіздің e-mail адресіңіз жарияланбайды. Міндетті өрістер * белгіленген.