VI. Қазақ елінің дін, ел басшылары мен зиялы қауым өкілдерінің рухани тектілік, зайырлық, кісілік дәрежелері

Масһабшы ағайындарымыз, дін ғалымдары; көріпкелдік, сәуегейлік Раббымыздың түсірген аяттарын, хабарлары яғни шындықты жеткізу мен, ата жолында әулие-әмилердің батасы аруақтар аманаты болып оқылып жатқан мұндай деректерді жалғанға шығарады. Себебі құранда ескертілмеген Мұхаммед пайғамбарымыздан кейін ешқандай да уақи да шындықта келмей, яғни Құдай өлді, орына кез келген өткен заман жақсысы құтқарушы тура жолға салушы деп түсіндіреді. Бірақ дін-саулық-серт-сауаптылық болып бейнеленбесе онда таза дін емес.

Ал саулықты меңгеру үшін әрбір пенде өз күнәсін анықтауға, тағдырынан хабар алуға тиісті. Және серт, уәдеміздің де ұлттық, рулық жеті аталық туыстық ерекшелігі болып мұны да ақиртегі ағайындарамыз арқылы алуымыз керек. Сонда ғана жанға құпия білім, әрбір жаратылыс әрекетінің сыры болған иманға жалғануға сауаптылықты меңгеруге есік ашылады. Мұндай құлшылықтың сырлары құранда ашық та құпия да аятармен беріліп және «Інжілді, Тәурат, пайғамбарларға түсіргендерді меңгермесеңдер түк емесіңдер» деп ашық үкім берген. Бұл жазбадағы баяндалып жатқан інжілдік тәсілдермен мыңдаған пенделердің ажалдан аман қалуына, есін жинап қатарға қосылып дендерінің сауығуына, ата дәстүрімен дінін меңгеріп бақытылық жолына түсуге себепші болғанымызды құран ұстап ант беруге де болады.

Қарапайым ғана дәлелді болу үшін, осындай қасиетті меңгеруге тұрған аққу, сұңқарларды даярлап, мектептердегі ғана оқушыларды тегіс тексеруден өткізіп, алдын-ала сақтау амалын қылса, онда оқушылар арасындағы өзіне қол салу, түрлі бұзықтық, зұлымдыққа түсу, қыздардың еріксіз жүктілігі деген сияқты арсыздықтарға да тоқтам салып әлемдегі үлгілі елге айналуға болар еді. Психологияның жан, діл білімі тұрғысында ең жетілген түрі қазақта барын дәлдеу, әрине ел басшымызға, ел билігіне де, бүгінгі атақ шенді жоғарғы дәрежелі білімді қауымға да өте-мөте тиімсіз. Себебі осы уақытқа дейінгі айтып, жазып келген, заң жүзіндегі өтіріктеріне өздері қарсы шығып, көбісі қызметтерінен кетуге тура келеді де.

Және жоғарға жындылық жеті топқа негізделіп алған, олармен тікелей ақылдары байланып, басқарылатын мұндай қауымдықтың арасында шайтан қорқыныш салып қалайда мұндай әрекетті таратпауға тырысады. Себебі халықтың мұны түсініп қойса, қарсы шығып, өздерін айыптап қудалайтындарын да әрине жындары хабар беріп қорғап тұрғандары да хақ. Сондықтан көптеген мұндай лауазымдыларға, ұлт қауіпсіздігі деп өз қауіпсіздіктерін ғана қорғайтындарға, сақшыларға, заңгерлерге халық алдында жүрген пенделердің өрісіне сан ғылымы арқылы алыстан кіріп, тағдыр кітабын оқуда оңай емес біздерге. Олардың қарғаушы күзетшілерінің шабуылына ұшырап өздері қайта тазаруға түсіп жатқандарымызда жеткілікті.

Енді бұл деректерге қарап сыртай баға беріп отырған оқырман қауымға, бұл құдайдан да сынақ екенін білсін. Себебі біздің талқылап рухани тазалығын тексеріп жатқандарымыздың, шынында шамасына біліміне, атқарған қызметіне қарай халықтың қамын ойлушылар, өзедері де жаратушыға қалай жақын болу жолында жүргендер. Ал мұны сынап, мұқап отырғандар оқырмандардың бұл ағайындардың қасында, атқарған сауабы, құдайға дұрыс құлшылығы жоқтар, құр тілмен жағына, біліміне сүйеніп, сұрмшақтықпен, үкіметке халыққа масылдықпен өмір сүретіндер өздерінің де тағдырлары қандай жағдайда боларын көз алдына елсететсін! Себебі қазақтың рухани тұрғыда қай саласында болсын өзін асыра бағалаушылық, тәкпарлық, өзгелерден үстем данышпан санаушылық дерті іштен жегі құрт (шайтан лағы) болып жеп жатқаны да хақ. Бұл жағдай шығармашылық өкілдеріне де тән болмақ.

Олай болса, біздің талқылап жатқан ағайындарымыз, қандастарымыз осындай өздерінің рухани жағдайын халыққа ашып көрсетуі арқылы да жамандықтарына ақталуға, жақсылығымен үлгі болуға да жол ашып жатқандарын білсін! Ал енді кей жағдайларда аты жөнін өзгертумен «ов, ева» жалғауларынан бас тартуымен, кез келген атты жалғап, өз тағдырларыннан жаңылыс кез келген осындай дерек көзіне жалғанумен де байланысты теріс ақпарлар түсуі де ғажап емес. Бірақ бұл да аурудың, тәкпарлықтың, махаббатсыздықтың әрекетіне құдайдың салған сынағы, деп білген жөн болар. Сондықтан бізді жаңылыстыру арқылы өздерін –өздері алдап, көлеңкелерін адастырып, осындай күнәлі жүйеге жалғаумен айналысады деп түсіну керек.

Алдыңғы жазбада Бекболат мырзаның рухани жағдайына тоқталдық ата дәстүріне аз да болса жақындығы халықтың қамын жеумен қазақтың болашағына қарсы әрекеттерге баруы мүмкін еместігіне көз жеткіздік. Бірақ бұл салыстармалы ұғым ғана. Ата жолының, ата дәстүрінің талабымен толық келісімде болған, бірде-бір әзірге пенде кездескен жоқ. «Сенің кім екеніңді айтайын жолдасыңды көрсет» деген екен дана кісі баласына. Олай болса Бекболат мырзаның жолдастарына да тоқталған жөн болар;

Ибрагимов Тоирджон Абдруахимович. 02.2. 1970 жыл. Дін имамы ; Қуықтық исі бар.Алдамшы. Құйрығы бар. (көңілдің құйрыққа кетуі) Дінге (сенім тұрғысында) берік. Сұғанақ. Далбасалығы көп. Тектұрмас әулие бақылауында тұр. Екі ауда сырқат бар. Тұзы жеңіл. Қаралығы басым. Тоқшыл. Кері кеткен менезі бар. Қақтығысты пенде. Асу белестерде жүрген пенде (дін жолының сынағы). Қорқау. Сотқарлығы бар. Дауылпаз. Екі білекте қарғыс бар. Өлімге дес берген. Кексе. Кекшіл. Былшылы көп.

Кеудеде түйін бар. Баста сақина бар. Түс көргіш. Екі көзде тұр. Түк басқан (жынмен жүктелу). Жынмен ойнаған. Қатынан жолы болғыш. Кекірей. Текке дақ түскен. Әккі. Секемшіл. Бауыр байланған. Жын қуатталған. Екі шапта байлау тұр. Асқазан бүктелген. Башпайлары шірген. Инеде жүр. Ниет таразы. Екі білекте тұр. Иықтарды зіл басқан. Еріндері үнде тұр. Жаурында жиналған. Тұқымға жайылып барады. Қарғыс бар жұртында. Тұқымы таусылар шақта тұр.»

Бұл имамның біздің қазақ масһабшы имамдарына қарағанда тектіліктен қалған бірде бір жақсылығы болмай тұр. Бірақ құдай әділ, мейрімінде шек жоқ. Тағдырын түзеуге де әліде болса мүмкіндік бар. Сонымен ақпаратық жүйеде Бекболат мырзаның ұйымдастыруымен қазақ еліне зұлымдық ұйымдастырып жатыр, деген сөздер көп жазылып жатыр. Бірақ шындығында кімде болса өзіне ғана жамандық жасай алады. Ата-баба аруағымен бақыланып тұрған қазақ еліне шектен тыс жамандық жасаудың да мүмкін еместігін білген жөн. Халықты қырмақ болды деген бүлікшіл, бұзықтарды «террорлық» әрекетпен айыптағанмен, олар негізінде дінсіздікпен, ел билеушілермен ғана соғысу әрекетінде екені сөзсіз. Сондытан да құдайдың үкімінемн жамандықты әркім өзі ниетіне, амалына қарай қалап таңдап алады.

Енді осы топтан деген жоғарғы лауазымды кісісін Раббымыздан сұрап көрсек; Қайрат Сатыбалды ұлы Назарбаев 17.05. 1970; Жүрек қағысы баяу. Сақ, ғұн тайпасынан үн алған. Жұлдызы биікте. Алқымда шырмауы бар. Қыл тамақ, өңеш ауруы қаупы зор. От кеуде. Сүгір әулие қолдауы бар. 40 қабақты желке талмасы бар. Жағасы жайлауда. Сезімтал. Бойда шаншу бар. Қолында айбалтасы бар. Дем түскен пенде. Қуықта жайсыздық бар. Туындаған мәселерге бей жәй қарамайды. Азға қанағат тұтады.

Оқтайланған пенде. Түйдек мінезді. Шенді шекпенді. Дәуі бар. Ұғымтал. Санда тұр. Қабырғада зақым бар. Әке құндылығы қолында екен. Анадан өнер келген. Бірақ кеуде толған кесір (тазару керек). Жындары сарнап тұр. Жүзі қуарған. Әукілдекке жалғанған. Асқазанда шымыр бар. Бас бөлігінде зақым бар.

Итке тартқан пенделігі бар. Аң құстың тілін сезген. Секер. Оңға қарасын! Аманатшыл. Әділ болуға тырысады. Бел қуаты жоғалған. Еңсе басып тұр. Ақ қағаз тоқталып тұр. Бүйректе сыз бар. Сол қолтықта түйіні бар. Бет жақтарда ауырлық бар. Айша ана қыспағында. Ниет алған аруағы бар. Көреалмастары көп. Аяққа жалғанып келеді. Екпіндемесі бар. Қуат жоғалған. Қарадан пана іздеген жан. Әруақтың аманаты бар. Сол жаққа қисайу қаупі бар.»

Сонымен әрбір пенденің рухани жағдайын таразылағанда ақ пен қараның қатар жүруін де ескеру керек. Әр пендеде жеті жамандық, жеті жақсылық негізі болады. Егер жамандығына жақсылығы басым және ақталуға бейім болса, ондай пенденің адасуға, жолынан тайып кетуі де, елге жаманшылық жасау мүмкіндігі де өте аз болмақ. Ал иман мен сенімнің жағдайын қалай анықтауды да болашақта түсіне бастаймыз.

Енді муфтият ғұламалар кеңесінің ғалым, теолог, РҺD докторы Балғабек Мырзаев 01.10.1972; «Ақ білекті. Жамбаста түйін бар. Әл қуатты еркек. Тілде мүкістігі бар. Асқазан іріген. Ауыз қуысы қуарған. Дене бойға індет жайылған. Ем іздеп сабылуда. Аруақ аманаты бар. Ас үйге мұқият. Қаңқу сөзге ермес. Жиған тергенін емге шашуда. Ордабасы жыланға тұтылған. Тау қуат бар. Төзімділігі бар. Баста жабысқағы (бас кимсіздіктен) тұр. Нұр белгісі бар.

Төркіннің төсінде бекіген. Көк талақ бүйректе суық бар. Түктібай ата қолдауын сұраған. Кектігі бар. Арманы басым. Шекпендеге сөзі өтімді. Ақиқатқа жақын. Дүркірген кездер болған. Тауы шағылып тұр. Бауырда сырқат бар. Жемісі қуарып барады. Тізе балтыр әлсіреген. Тәуба сөзін сүйеді. Ақ қағаздан оңдылығы бар. Балаларынан үміті зор. Қыз баласы түзілген. Жайсаңдығы бар. Ар қуаты кірлеген. Заңнан хабар бар.

Оқымысты. Жақсы сөзді пенде. Ырымшыл. Діннен аманатталған. Дінде өтірік сөйлемейді. Ақирет жауабынан қорқады. Күнәларын түзетуге тырысады екен. Жомарт жан. Сол құлақ шекеде суығы бар. Кеудеде жабысқан тіл көзі бар. От басында сүйікті әке. Қоныс аударған. Желкеде түк бар. Мойында шану бар. Сыр қаламда мән бар. Ақ қағаз қуат бар. Үнмен жалғасы бар. Көкжалдар мекенінде қорқынышта аққа суыған.»

Қазақ баласы бір –біріне деген рухани баға беруге шебер болғанымызбен адам баласының ішкі сарайынан, ар сауытынан тазалық, тақуалығынан хабарсызбыз. Сырттай ісінен, атқарған қызметіне қарап баға бергенмен ол алдамшы ғана. Енді шынында дін басшылық орындарға кім лайық болады деген сауалға ғалымдығы, ата дәстүрін меңгеру шала болғанмен, осындай кісілерді неге ұсынуға болмайды? Құдайдан қорқатын пенде қашанда өзін түзетуге күнәсынан ақталуға ұмтылады да…(жалғасы бар Қараша айы 2016 жыл)

Пікір қалдыру

Сіздің e-mail адресіңіз жарияланбайды. Міндетті өрістер * белгіленген.