ЕЛ БИЛЕУШІЛЕРІ НЕНІ БІЛУЛЕРІ КЕРЕК?

Қазір ел бағудың жолында жүрген білімді діншілер көп халықта. Ел бағуды білмейтін қалай ел басқарудың сырын үйретпейтін білімді қазақтың азы ғана. «Гендірлік саясатың» жемісі болып, қатындарда еркектермен теңбіз, деп ел бағудың жолына түсіп алды. Ел бағу үшін тұлға «единца» болып қалыптасу керек екені бәрімізге де белгілі жағдай.

 
Абай атамыз мұны БІР -ді меңгеру тұлғалық, бүтін адамдық деп сипаттап 1. Ел бағу.;2 Мал қуатын бағу; 3.Ғылым бағу; 4.Сопылық қылып дін бағу; 5. Бала бағу (ұлттың тәрбиесін, бабалар аманттарын, діл білімін меңгеру); 6.Сөз бағу шопандықты меңгеру деп жанның алты рухани қуатпен көбейіп өнуін исламның бірлігін ашып беріпті.
 
Абай атамыздың сөз астарын түсіну үшінде, Құраннан және жаратылыстың хикметінен, әлемге түскен барлық діндерден де жақсы мағлұмат ала білу керек. Інжілге жүгінсек; Жаратылыс сөзден басталып, өмірдің тіршілікті мәні ұрпақ өсіріп аматтарды жалғастырыумен ғана маңызды мәні болмақ. Олай болса, бұл бірліктің жүйесінің астарын аударсақ; Сөз бағудың әрбір сөздің мәнін әрекетін түсінбей ұлтжанды болып қалыптасатын балаларды бағудың сырын түсініп меңгерумен ғана сопылық тұрғыда дін бағуды меңгере аламыз.
 
Демек қазақтағы жастардың бала бағуды ұлттың тәрбиесін, тәлімін бастан өткізіп меңгермек түгіл, сөз бағудың сырында түсінбей, сопылық дәрежеге лайық дін имамы, теолог болып алуынан да қайғы қасіреттің қияметтің мезгілне сай ұлттың алауыздығы ғана туындап жатқаны да ха. Қазақ дәстүріне сай сопылық үлгіні меңгермей ғылымды бағу деген мүмкін де мес. Ал ғылымды меңгермей малдық қуаттарды бағу Ақ арыстық ұлы жүзге тән тектілікті меңгеге аламыз ба? Қара малдық қуатмызды ақтап, ағарта алмай тұрып, ел бағушы болып ел билегендерге не дейміз?
 
Ал енді Абайын өздері түсініп, жұртқа түсіндірудің жолын білмегендер, қалай елді рухани жаңғыртып, ұлттың даналық тәдім-тәрбиесін өздері білмей тұрып, амалын ғибаратты үлгілерін меңгермей, өзге елге таныстырып қазаққа жол көрсетпек? Әрбір ел билеушінің бес қуаттық жүйеден алған меңгерген тектілік қасиеттері болмай (бес бересі алты аласы болмай) елге басшы қойғанмен әділдік болуы да мүмкін емес. Қазақтың бүгінгі таңдағы бар қайғы -қасіреті мен қияметік мезгілінің себебін де Абай атамыз ашық түсіндіріп кеткенін біле жүрген жөн артағы жастарға.

Пікір қалдыру

Сіздің e-mail адресіңіз жарияланбайды. Міндетті өрістер * белгіленген.